Současné trendy v nakupování jsou jasné. Roste poptávka po domácích potravinách, hlavně po mase od českých řezníků, pečiva od českých pekařů a zeleniny a ovoce od našich zemědělců. Lidé už nechtějí jíst

Češi dávají čám dál častěji při výběru zboží předost tuzemské produkci
Češi dávají čám dál častěji při výběru zboží předost tuzemské produkci
Autor: Foto pro Blesk - Penny Market
vepřové z Číny nebo jablka dovezená z Ameriky. Regionální potraviny jsou nejen čerstvější, déle si uchovají vitaminy a cenné látky, ale taky jsou šetrnější k životnímu prostředí na rozdíl od potravin, které k nám cestují ze zahraničí kamiony a letadly.

Češi už taky nechtějí trávit hodiny bloumáním mezi regály. Preferují rychlé nákupy a v obchodech se chtějí snadno orientovat. K tomu jim pomáhají například loga na obalech, díky nimž se dozví, že daný výrobek je tuzemský (Regionální potravina), z ekologického zemědělství (Bio) nebo že neobsahuje přídatné látky – takzvaná éčka (CEFF).

Češi dávají čám dál častěji při výběru zboží předost tuzemské produkci
Autor: Foto pro Blesk - Penny Market
A v čem jsme skutečnými mistry při nakupování? Hlavně ve využívání slev a akcí, ať už jde o mléčné produkty, cukrovinky, uzeniny nebo alkohol. Do obchodu, kde nejsou žádné slevy, průměrný Čech zavítá jen těžko.

„Protože stále sledujeme chování nakupujících, nabízíme jim výrobky, o které mají zájem. Podporujeme hlavně domácí výrobce a nakupujeme od nich potraviny vysoké kvality, které prodáváme za přijatelné ceny,“ říká Martin Gottfried ze společnosti Penny Market.