Nejnovější studie SZPI to potvrzuje a navíc ukazuje, že národní značka kvality Klasa je čím dál vyhledávanější. „Aby lidé kupovali kvalitní a prověřené potraviny, spolupracujeme se Státní veterinární správou a potravinářskou inspekcí, která pravidelně kontroluje provozy i výrobky,“ řekla Jana Veselá, marketingové specialistky značky Klasa.
Národní značku kvality Klasa uděluje ministr zemědělství kvalitním potravinářským a zemědělským výrobkům od roku 2003. Ročně jde na její podporu až 170 milionů korun.
Známku Klasa má na obalech už 1345 potravinářských výrobků od 228 výrobců, nejvíce maso a mléčné výrobky.
Ocenění získá zhruba 100 výrobků ročně, ale některé zase ubývají a někteří ho nechtějí prodlužovat. „Lidé výrazně více koukají do regálů a hledají české výrobky. Není to jen otázka kvality, ale také určitý patriotizmus,“ uvedl výrobní ředitel Stocku Plzeň Václav Šitner.
Tuzemští zemědělci a potravináři se navíc v poslední době rozhodli začít více bojovat proti rostoucím dovozům potravin.