Nebezpečný jojo efekt

Omezení energetického příjmu či dočasná změna životního stylu s sebou přináší zdravotní rizika. Po jejím ukončení se většina lidí navrátí k původnímu životu, a tak dojde k obnově nadměrných tukových zásob v těle. Nastane takzvaný jojo efekt. Mnohem důležitější a bezpečnější je proto hubnout pomalu, s ohledem na zdravotní stav, dosavadní způsob stravování a pravidelnost pohybu.

Pozor na oxidační stres

Zhubnout a znovu přibrat je pro tělo větší problém než samotná nadváha. Podle Americké kardiologické asociace působí rychlý úbytek a opětovný příbytek na váze zhoubně zejména na oběhovou soustavu a zvyšuje riziko infarktu, způsobuje nerovnováhu látek v našem těle a může nastat takzvaný oxidační stres.

Vláďa & Patrik: Podaří se jim shodit přes 20 kg za tři měsíce? Trápí je špatná životospráva, zdraví, ale i podvýživa.

Nenápadný zabiják

„Oxidační stres se podílí na stárnutí organismu a na vzniku závažných chorob,“ vysvětluje MUDr. Petra Vysočanová z Interní kardiologické kliniky FN Brno. Když trvá oxidační stres příliš dlouho, objeví se různé chronické nemoci zánětlivého charakteru či se projeví jinak – například únavou, depresí, zhoršením kardiovaskulárních potíží či autoimunitními diagnózami, aterosklerózou, infarktem myokardu či srdečním selháním nebo Parkinsonovou nemocí.

Zdravý jídelníček je lepší než diety

Hubnutí není primárně estetická záležitost, ale je důležité pro zdraví, psychiku a kvalitní život. Pokud chcete trvale zhubnout, počítejte s tím, že jak ztloustnout, tak zhubnout vyžaduje nějaký čas a děje se to postupně.

Potraviny vhodné pro dietu.
Potraviny vhodné pro dietu.
Autor: archiv Blesku