Pokles odbytu pro nejoblíbenější vozy Fabia až o třetinu potvrdil Hospodářským novinám šéf ekonomiky Škody Auto Holger Kintscher: „Vrcholná kapacita je výroba dvanácti set vozů denně. To by mohlo klesnout někam mezi osm set a tisíc.“
Útlum by do automobilky mohl dorazit do dvou až tří měsíců, první odhady ukazovaly na začátek října. Škodovce tak nezbude než postupovat podobně jako na začátku roku. Tehdy zredukovala počet agenturních pracovníků ze čtyř tisíc na osm set. Oživení kvůli šrotovnému znamenalo, že nyní jich má zase kolem tří tisíc. Teď jich ale 2 tisíce má jít opět pryč. Jisti prací si ale nemohou být ani stálí zaměstnanci. „Pokud bude útlum pokračovat a fi rma nenajde nové trhy, přijde v příštím roce o práci až pět set kmenových zaměstnanců,“ řekl HN šéf odborů Jaroslav Povšík.
S tím však nesouhlasí mluvčí Škody Jaroslav Černý: „Snížení poptávky po fabii v příštím roce nebude znamenat propouštění kmenového personálu.“ Firma se podle něj bude snažit za každou cenu vyhnout problémům výrobou zlevněných octavií a novými modely Yeti a Superb Combi.
Krize za námi, nebo před námi?
Svět má za sebou rok krize. Ozdravné balíčky, jako např. šrotovné, pomohly, ale teď končí. „Kdo chtěl auto, koupil si ho v roce 2009. V budoucnosti poptávka nebude. Počátek roku 2010 by mohl být hodně nepříjemný,“ tvrdí Vladimír Pikora z Next Finance.
Jeho kolega Jan Bureš z Poštovní spořitelny ale věří: „To nejhorší už máme za sebou.“ Pikora ale varuje, že v Číně bylo poskytnuto mnoho špatných úvěrů a hrozí tu podobný problém jako předtím v USA. Evropu by tak zasáhla další vlna krize, tentokrát z východu.
Škoda Auto: Dalších 2500 bez práce?

Fotografie
(autor: internal)
Zpět
na
Spása pro mladoboleslavskou škodovku jménem německé šrotovné skončila. Automobilky se to má bolestně dotknout. Fabií se bude vyrábět o třetinu méně a o práci tak může přijít 500 kmenových zaměstnanců a 2 tisíce takzvaných agenturních pracovníků.