Je to propadák! Tak se dá nejstručněji shrnout obsah vyjádření reklamních odborníků k volebním spotům politických stran, vysílaných ČT. Podle výkonného ředitele Asociace komunikačních agentur Jiřího Mikeše jsou spoty jen vyhozenými penězi daňových poplatníků. Jeden šot přitom stál okolo 50 tisíc korun. "Klipy jsou přímo strašné, nedávají žádné poselství, nemají myšlenku," soudí kreativní ředitel agentury Euro-RSCG Eda Kauba. Výjimkou je podle něho spot ODS, který sice také není zajímavý, ale alespoň neurazí. Za odstrašující považuje ředitel Kauba spot Strany zdravého rozumu s písničkami Petra Hanniga. Jak uvedl kreativní ředitel agentury TBWA/Praha Jakub Horák, na politické reklamě je důležité, aby působila přesvědčivě a neobsahovala fráze. "Jako špatný příklad si vezměte Stranu zdravého rozumu. Říká-li její zakladatel na kameru, že »naše vesnice jsou plné pracovitých lidí«, těžko se ubránit dojmu, že se chce voličům jen zalíbit. Stejným mlácením prázdné slámy je i kampaň ODS - Václav Klaus sice na pódiu s mikrofonem působí přesvědčivě, ale nic nového se také nedozvíme," hodnotí spoty Jakub Horák. Když už není co říct, tak alespoň pobavíme - tuto strategii podle kreativního ředitele TBWA/Praha zvolila Koalice. "Její vtipné kreslené reklamy oslovují právě ty voliče, kterým leží v žaludku jak Klaus, tak Zeman. Slušně udělané kampaně mají ještě ODA, ČSSD a ČSNS," míní Jakub Horák.