Čeští zákazníci v loňském roce podle odhadu odborníků za služby takzvaných zážitkových agentur zaplatili bezmála 100 milionů korun.

"Našich služeb využívá poměrně široké spektrum klientů. V nabídce máme zážitky pro páry, ale i pro celé rodiny. Výjimkou není ani top manažer, který se adrenalinovým zážitkem od nás prostě odreaguje od plnění každodenních povinností," uvedla majitelka společnosti Firma na zážitky Linda Vavříková.

Mezi nejoblíbenější zážitky nyní patří floating, lekce golfu, paraskoky v tandemu, jízda ve voze Hummer či off-roadu nebo jávské masáže či masáže lávovými kameny... Ale roste i zájem o let v proudovém letounu L-39 Albatros, který přijde na zhruba 32 000 korun.

Perličkou je pak let v Migu 31, který nabízí společnost Den jak sen. Zájemci o let si ovšem musí připravit takřka půl milionu korun.

Na letošním veletrhu cestovního ruchu Holiday World bylo jasně patrné, že o zážitkovou turistiku je největší zájem a prim hrají především zážitky zaměřené na gastronomii.

Velmi oblíbené jsou ale také pobyty na farmách, kde se klient může načas stát například pasáčkem ovcí...