- Wendy Tanaka - 2. 6. 2008. Spoluzakladatelé Googlu Larry Page a Sergey Brin jsou už zadaní. Stejně tak i výkonný ředitel Oraclu Larry Ellison. Mezi miliardáři už tak nejsou žádní svobodní mládenci. Ale nebojte se. Jestli je vaším ideálem movitý partner, máte k dispozici spoustu seznamovacích webů se zásobami mužů tvrdících, že za rok vydělávají přinejmenším statisíce dolarů. Bohatého sponzora můžete najít na stránkách jako je MillionaireMatch.com, Sugardaddie.com, DateAMillionaire.com nebo vtipné stránky Marry-An-Ugly-Millionaire-Online-Dating-Agency.com. (Muži hledající na těchto stranách bohaté paničky mívají menší výběr, neboť počet profilů zámožných mužů obvykle převyšuje počet profilů bohatých žen.) Obrazem: Kde randí milionáři online Obrazem: Hledání lásky po celém světě Obrazem: Technologie, která Vám pomáhá zůstat v kontaktu s milovanou bytostí Obrazem: Uctívání Amora po celém světě Obrazem: Miliardáři světa Obrazem: Láska v číslech 2008 Stránky typu "hledám bohatého chlapa" mohou vypadat pochybně, ale podle nich samých poskytují cennou službu bohatým lidem, kteří jsou příliš zaměstnaní řízením firem na to, aby vysedávali v barech, klubech a dalších společenských zařízeních. "Je to výhodné", říká Steven Paternack, výkonný ředitel miamského Sugardaddie.com. "Tito muži tráví hodně hodin v práci. Je velmi pohodlné sedět v kanceláři a na displeji si procházet katalog žen. Závidím jim." Je to také levnější než tradiční dohazovači. Např. Sugardaddie a MillionaireMatch účtují členům přibližně 20 dolarů za měsíc, zatímco špičkoví dohazovači si řeknou o tisíce. Tyto stránky se dále chlubí tím, že mají členy s lepším profilem, např. ředitele, celebrity nebo známé sportovce, než obecné weby jako je Match.com a eHarmony. Členem MillionaireMatch byl několik měsíců například herec Charlie Sheen. Steve Kasper, viceprezident pro marketing MillionaireMatch se sídlem v San Jose v Kalifornii říká, že společnost nikdy neprozrazuje identitu svých členů. Sheena odhalil jiný člen. Kromě seznamovacích stránek pro milionáře existuje spousta jiných specificky zaměřených stránek. Spark Networks z Beverly Hills v Kalifornii provozuje 30 seznamovacích webů podle specifických zájmů, včetně populárního JDate.com pro osamělé Židy, BlackSingles.com a ChristianMingle.com. True.com je jistota při randění online. Web se sídlem v Dallasu kontroluje členy a vyhazuje ty s podezřelou minulostí. "Můžu zaručit, že kriminálníci budou litovat, že se na naše stránky dostali", říká výkonný ředitel Herb Vest. "Nahlásíme je FBI a zpochybníme jejich propuštění na podmínku. Dále zažalujeme kohokoliv, kdo nám lhal o své trestné činnosti." True.com také vyhazuje ženáče, kteří se tváří jako svobodní. Giganti schůzek online, jako je Match.com a eHarmony, říkají, že při hledání partnera je obvykle nejlepší zvážit mnoho faktorů, nikoliv pouze jeden. "Kdykoliv se vyskytne stránka, kde lidé hledají pouze jednu vlastnost, [trvalý vztah] není reálný" říká Janet Siroto, editorka dallaského webu Match.com. Match.com a eHarmony jsou dva z nejoblíbenějších seznamovacích webů v USA, čínský QQ.com Love je seznamovací jedničkou v Asii. Meetic.com a be2 jsou na 1. a 2. místě v Evropě a Amigos.com je podle comScore druhý za MSN v Latinské Americe. "Stigma randění online už úplně vyprchalo”, říká Egon Smola, personální ředitel Yahoo!. "Už spousta lidí mi řekla, že někoho potkali online." Přestože možnosti v seznamování online jsou nepřeberné, počet amerických návštěvníků seznamovacích stránek stále klesá z nejvyšších 21 % ze všech uživatelů internetu v roce 2003 na 10 % v roce 2006 (podle JupiterResearch). Společnost pro výzkum technologií říká, že odvětví nebylo schopno přesvědčit veřejnost o tom, že seznamovací stránky mají vysoce kvalitní členy a že jsou bezpečné pro sdílení důvěrných informací. Navzdory poklesu počtu návštěvníků výnosy podnikání v seznamování online narůstají, a to díky vyšším měsíčním členským poplatkům a delšímu členství. Celkové zisky odvětví vzrostly v roce 2006 o 10 %, na 659 milionů dolarů, a Jupiter předvídá vyrovnaný roční nárůst o 8 % až do roku 2011. Match.com a ostatní neustále přidávají nové funkce, aby přilákali nové členy. Na konci minulého roku seznamovací gigant Match.com spustil službu Match My Friend, která členům umožňuje vytvořit profily přátel a přidat nové členy k současným 20 milionům. Na dotaz, jestli Facebook a MySpace konkurují seznamovacím stránkám, Match.com uvádí, že společenské weby mají jiný cíl. "Lidé ve společenských sítích předem vědí, s kým komunikují”, říká Craig Wax, ředitel Match.com, Severní Amerika. "Match jim představuje lidi, které neznají". Někteří podnikatelé v odvětví však říkají, že připojení aplikace Facebook není dostatečně inovační na to, aby sektor popohnalo dopředu. Zavedené seznamovací stránky "dobře vydělávají, měsíčně od zákazníků získají 35 dolarů", říká Alex Gurevich, spoluzakladatel Say Hey Hey, nově založené společnosti popisované jako kříženec YouTube a Match.com, protože jako seznamovací profily používá videa členů. "Pro ně je riskantní vyjet ze zajetých kolejí a zkusit něco nového. Přemýšlejí o připojení videa, ale nechtějí riskovat ztráty členů. Prosazení novinek je na menších hráčích."