Zatímco Martin Bursík tvrdí, že to bylo na základě podepsaných smluv, na ministerstvu životního prostředí o tom nemají ani potuchy! Kdo z nich lže? Podle Bursíka je zapůjčení limuzíny součástí písemné smlouvy o objednávce nových aut pro ministerstvo životního prostředí. Tvrdil to alespoň v rozhovoru pro rádio Impuls, kde vicepremiér vysvětloval i to, proč jezdí právě lexusem a ne jiným autem. "Vyhrál vypsaný tendr na dodání ministerských vozidel. Ministerstvo poté uzavřelo smlouvu s firmou Toyota, která automobily dodává," prohlásil Bursík. A Blesk, který na užívání vozu za podivných podmínek upozornil, tedy včera zajímalo, jaké podmínky musela Toyota splnit. Když však ministerstvo životního prostředí požádal o kopie smluv a zajímal se o průběh výběrového řízení, dostalo se mu šokujícího sdělení! "Smlouvy ještě nebyly uzavřeny, proto je vám nemohu poskytnout. Probíhá finalizace jejich textu," napsal Blesku mluvčí ministerstva životního prostředí Jakub Kašpar. A byl vůbec vypsaný tendr? "Ne. Lidé z ministerstva zabývající se dopravou dělali několikaměsíční sondáž," šokoval dál Kašpar. Lexus prý z toho vyšel nejlíp! Jak si to vysvětlit? Blesk chtěl včera po šéfovi Strany zelených vyjádření. Nedočkal se ho. Vicepremiér ale do uzávěrky vydání neodpověděl. Motor hybridního vozu Lexus využívá jak benzin, tak elektřinu. Podle návrhu ministerstva budou muset ministerská auta nejpozději do roku 2014 splňovat přísné ekologické limity.
Záhady kolem vypůjčeného hybridního auta. Kdo lže?

Fotografie
(autor: internal)
Zpět
na
Další záhada? Za jakých podmínek zapůjčila Toyota šéfovi 'zeleného ministerstva' hybridní Lexus GS 450h?