Sedmdesát procent obyvatel Karlína chce parkovací zóny. Tak dopadl průzkum, který nechala udělat třetí městská část. A důvod? Celé tři čtvrtiny místních obyvatel mají prý často problém zaparkovat. A zhorší se to zavedením zón na Praze 3 a 7. Předpokládá se totiž, že auta se 'navalí' sem. Jednání o zónách s magistrátem by mělo proběhnout do konce roku. Jak by měl celý systém fungovat? Za celodenní stání by občané s trvalým bydlištěm na Praze 8 zaplatili pouze administrativní poplatek za parkovací kartu ve výši přibližně padesáti korun za měsíc. Prodražení cesty do Karlína ale čeká naopak ty, kteří tady nebydlí. Za parkování by totiž platili výrazně víc. Tím by se jejich počet snížil a 'domorodci' tak budou mít více míst, kde nechat auto. Co ale budou dělat pouzí návštěvníci? "Mně se třeba nelíbí modré zóny v Praze 2, protože ten, kdo tu chce zastavit jen na chvíli, má smůlu. Je potřeba najít takový model řešení, který bude Karlínu vyhovovat," řekl zástupce starosty Prahy 8 Michal Kindl. V jednání jsou také nové podzemní garáže.
Chtěli byste parkovací zóny v Karlíně? Kateřina Smejkalová (35), obchodní asistentka, Praha: "Nelíbí se mi to. Já tady pracuji v internetovém obchodě a už teď je tam problém vyložit zboží. Pokud by tam byla třeba modrá zóna, nevím, jak by se k nám dostali dodavatelé." Jana Hájková (62), důchodkyně, Praha: "Je mi to celkem jedno, protože máme garáž ve vchodu. Ale souhlasím, bude tu více míst na parkování pro místní. A návštěvy bych řešila parkovacími automaty." Aleš Štalmach (28), obchodní ředitel, Praha: "Bydlím tady a jedno značně souhlasím , už aby to bylo. Nelíbí se mi, že tady parkují lidé z jiných městských částí a mimopražští. Zónami se to krásně uvolní."