Volte! Koho ale, Klause, nebo lyže značky Völkl? O tom mají zřejmě dumat návštěvníci našeho nejnavštěvovanějšího krkonošského lyžařského střediska ve Špindlerově Mlýně. Na lyžaře-voliče tam totiž shlíží z billboardu Václav Klaus a nabádá je »ve slovní hříčce« nejen ke splnění jejich občanské povinnosti, ale sportovce i k volbě lyží rakouské značky Völkl! "Že dělají reklamu politici, to je v našich končinách poměrně neobvyklé, přeci jen jsme zvyklí na to, že tato oblast je sférou hvězd šoubyznysu a sportu," řekl nám k tomu politolog Bohumil Doležal. "Nebezpečí bych spatřoval pouze v tom, kdyby se dotyčný stal závislým na reklamě, respektive na společnosti, kterou propaguje. Podle mě je to otázka vkusu a ta se projeví na volebních výsledcích. Mně osobně to připadá velmi legrační," sdělil včera Blesku Doležal. Šéf ODS a sněmovny prohání v těchto dnech rychlá prkýnka na alpských sjezdovkách. A tak nám na náš dotaz jen »telegraficky« přes svou tajemnici Lucii Čadilovou vzkázal, že »věděl, že jeho fotografie bude viset ve Špindlerově Mlýně«. Není tedy jasné, zda věděl, že jeho fotografie bude využita v této »reklamní« souvislosti. Oslovili jsme pár lyžařů a ti vesměs označili billboard za originální nápaditou reklamu. Z politického i ekonomického hlediska. "Člověka jen napadá, jaké je tedy spojení mezi panem Klausem, ODS a zmíněnou firmou...," řekl nám lyžař z Pardubic, který rozhodně nestál o publicitu. Paní Princová z »českého zastoupení« firmy Völkl se s námi včera odmítla o této záležitosti bavit se slovy: "Co je vám do toho?" Jak nám sdělili v hlavní kanceláři ODS, firma Völkl nepatří ke sponzorům strany. Jak se dívají na lyžaře Klause naši politici? Augustin Bubník (ODS): "Předpokládám, že i politik může být na obrázku se sportovním náčiním. Jak všichni víme, Klaus je sportovec, vášnivý lyžař. Nevím, co by na tom billboardu bylo divné." Jiří Karas (KDU-ČSL): "Klaus na billboardu, to je přece docela dobrá legrace. Rozhodně bych to nepřeceňoval." Jana Volfová (ČSSD): "Myslím si, že politik by neměl vystupovat v reklamách. Pokud jde o billboard s Klausem, jistě je to záležitost spíše firmy, která nemá moc vkusu, když použije fotografii někoho, kdo to s ní asi vůbec nekonzultoval." Karel Vymětal (KSČM): "Že bych se nechal vyfotografovat na billboard se svým psem a třeba propagoval granule pro psy? To ne. Na billboardu by mohl politik propagovat třeba nějakou úspěšnou část svého těla, ale určitě ne nějaké zboží."