Vláda na pátečním výjimečném zasedání hodila metropoli přes palubu. A navíc v nepřítomnosti primátora Béma. Ten si sice plnil sen o zdolání Everestu, miliarda pro Prahu mu ale mezitím proklouzla mezi prsty! Peníze z Evropských fondů, se kterými vedení města počítalo na rozvoj dopravy a životního prostředí pro období 2007 až 2013, totiž kabinet přesune na jiný projekt. Blesk zjišťoval, v kterých oblastech tak budou peníze nejvíc chybět... Podle náměstkyně primátora Markéty Reedové, která má dotace z EU na starosti, byly peníze určeny například v rámci dopravy na různá protihluková opatření, na opravu silnic, na záchytná okrajová parkoviště Park and Ride, či na rozvoj tramvajových linek. Jednalo se konkrétně třeba o rozšíření tramvajových tratí Barrandov - Slivenec, Laurová - Radlická či Počernická - sídliště Malešice. "Bohužel teď budeme muset zredukovat některé oblasti, kam peníze půjdou. Přesto ale doufám, že se s vládou dohodneme, protože už jednáme s Ministerstvem pro místní rozvoj o určité kompenzaci," dodala Reedová. Zároveň podle ní ale mohou být finančně ochuzeny také plány na přeměnu průmyslových zón v parky, hlavně pak v Praze 8 a 9, ohroženo je i lepší zpracování odpadů či projekty Akademie věd ČR, jako jsou nové laboratoře pro různá pracoviště. A co na to primátor Pavel Bém? "Předpokládám, že Praha získá kompenzace z fondu na dopravní infrastrukturu. Slíbil to vicepremiér Čunek. To, že zmíněných 30 milionů euro má být použito na administrativu ministerstev, považuji za neuvěřitelné," uvedl Bém.
Praha přišla o miliardu: Na co nebude?

TRAMVAJOVÉ TRATĚ: Nyní může být ohroženo i prodloužení plánované tramvajové trati od konce kusé koleje Laurová do Radlické ulice až k metru
(autor: Foto pro Blesk - DP Praha)
Zpět
na
Praha přišla o peníze na rozvoj dopravy a životního prostředí. Snad bude nějaká kompenzace z fondu na dopravní infrastrukturu