Jezdí rychle a klidně si zastaví i v zákazu stání! Tak se v poslední době mluví o řidičích z ochranné služby české policie. Vozí prezidenty, premiéry i špičky zahraniční politiky, ale o jejich práci ví jen málokdo. I když jde o špičkové profesionály, mezi lidmi mají špatnou pověst. Zaslouží si to? Co musí člověk udělat proto, aby mohl vozit prezidenta? Musel jsem projít speciálním výcvikem. Minimálně jednou za měsíc se musím školit. Musel jsem se naučit dělat s auty maximum co jde, a to na suchu, vodě i ledě. Auto, se kterým jezdíme, musíme znát do největších detailů. Kolik takových řidičů u policie pracuje? Přesné počty říkat nebudu, ale tuto práci dělá z celého policejního sboru jen několik desítek lidí. Na kterého ze svých "pasažérů" nejraději vzpomínáte? Když zabrousím do daleké minulosti, měl jsem tu čest jezdit s princeznou Dianou. Ale nemluvil jsem s ní. Také vzpomínám na britského premiéra Tonyho Blaira. A náplň vaší práce? Hlavní náplní je dopravit tu osobu bezpečně do cíle. Všechno je do puntíku naplánované. Detailně se plánují trasy, a to i záložní. A když vás někdo sleduje? Takové auto ihned nahlásím na centrálu, kde mi o něm už v průběhu cesty zjistí veškeré informace. Člověk totiž nesmí nic předpokládat! Co přestupky? Musíme dodržovat pravidla, každé "porušení" se děje pouze v rámci bezpečnosti přepravované osoby. Když jsme ale nuceni třeba překročit rychlost, musíme to nahlásit centrále. Tam se musí hlásit i každé zapnutí majáku! Je samozřejmé, že nesmíme ohrozit ani svého pasažéra, ani ostatní účastníky provozu.
Řidič prominentů: Vezl jsem i Dianu

(autor: )
Kdo může dělat řidiče prominentům? Blesk jednoho vyzpovídal a dozvěděl se něco ze zákulisí vysoké politiky