Hladké nohy chtěla mít na promoci své dcery Ludmila Křenková z Lounska. Koupila si proto depilační krém Amai slovinské firmy. Návod sliboval dobrý pocit, který se ale nedostavil. Výrobek nefungoval. Když se zklamaná zákaznice obrátila na patřičné instituce, připadala si navíc jako v pohádce O slepičce o kohoutkovi. "Nikdo mi nepomohl. Na České obchodní inspekci řekli, ať výrobek reklamuji. Mně ale nejde o peníze, ale o to, že je v prodeji něco, co evidentně nefunguje. A nikoho to nezajímá!" neskrývala rozhořčení paní Křenková. "Česká obchodní inspekce (ČOI) není dozorovým orgánem pro kosmetické přípravky. Tím jsou hygienici, na které se spotřebitelka může obrátit s podnětem ke kontrole," uvedl Radek Miňovský z ČOI. Hygienici také podle něho mohou ověřit, zda výrobek skutečně obsahuje deklarované složky. "Také je možné podat podnět krajskému živnostenskému úřadu pro podezření z klamavé reklamy, pokud by se jednalo o klamání spotřebitele mylnými informacemi o využití či vlastnostech výrobku," naznačil další možnosti. V lounské pobočce Krajské hygienické stanice ale depilační krém zkoumat nechtěli. Zabývali by se jím prý pouze v případě, že by paní Křenková měla po aplikaci zdravotní problémy. Odkázali nás na Národní referenční centrum pro kosmetiku Státního zdravotního ústavu v Praze, jehož pracovníci jako jediní projevili zájem. Vyžádali si složení sporného výrobku s tím, že posoudí, zda obsahuje náležité složky. "Zajímat by se ale měli i hygienici. I když paní neměla zdravotní problémy, měla by podat podnět, který jsou povinni prošetřit," uvedla Hana Bendová z tohoto ústavu.
Depilační sliby se nevyplnily

ilustrační foto
(autor: Michal Protivanský, Dušan Křístek)
Zpět
na
Dámy, pozor! Depilační krém Amai slovinské firmy není v pořádku, raději jej nekupujte!