Hazard se životem! Přesně tak se cítí řidiči, kteří se zvláště v zimě vydají po dálnici D1. Dokázal to minulý víkend, kdy musela být tato dopravní tepna na Vysočině uzavřena. Od února by se to nemělo stát. Opatření, která včera dohodl ministr dopravy Milan Šimonovský s policejním prezidentem Vladislavem Husákem, však mohou vyznít jako ta předchozí. Do ztracena. Jakmile začne hustě sněžit, policisté na dálnici D1 svedou kamiony do odstavných pruhů, aby mohli projet silničáři. Tím se podle ministra Šimonovského zabrání totálnímu kolapsu. Policejní prezident však upozornil na to, že řídit a manipulovat se souvislou kolonou kamionů je pro policisty velmi obtížné. A také nebezpečné. Podle jeho představ by kamiony v odstavných pruzích měly nejvýš desítky minut. Je to ale tak složitý úkol, že se policie chce inspirovat v Německu a Rakousku. Proto si dává čas do února. Dopravu na D1 přitom měla udělat bezpečnou už předchozí opatření. Třeba posílení počtu policistů. Ti sem však dorazí nejdřív na podzim 2007, kdy začnou být zbyteční na hraničních přechodech. Podobné je to i s informačními portály, které měly řidiče na dálnici varovat už od konce tohoto roku. "Výkopové práce se překvapivě zastavily. Nyní máme slíbeno, že do příštího léta budou zkušebně spuštěny dva portály - jeden při vjezdu na Vysočině," řekl Nedělnímu Blesku šéf bezpečnostní rady kraje Pavel Maslák.


Nehody tahačů jsou vždy nebezpečné. Zvlášť, pokud vezou vysoce hořlavý náklad jako cisterna, která se včera nad ránem převrátila u obce Květnov na Havlíčkobrodsku. Řidiči, který přepravoval pětadvacet tisíc litrů potravinářského lihu nepomohly ani zimní pneumatiky. Na zledovatělé vozovce dostal smyk a cisterna se převrátila do příkopu. Naštěstí se nikomu nic nestalo a také náklad zůstal neporušen.