Výsměch důchodcům! Reklama na smažené bramborové lupínky, ve které se staří lidé brutálně sráží k zemi a pak bezmocně sledují, jak jim sáček s pochutinou uzme vysmátý mladík, pobouřila tisíce penzistů! Poradní sbor seniorů primátora Ostravy se zasazuje o stažení spotu. "Je neuctivý, agresívní a zesměšňuje staré lidi," míní šéf poradního sboru, ostravský geriatr Hugo Přibyl. V reklamě děda podrazí babičce nohy a přimáčkne ji hůlkou k zemi. Stará paní mu ale ukradne protézu, aby si na brambůrkách nemohl smlsnout. "Spot se vysmívá problémům, kterými budou jednou trpět všichni," míní Přibyl. Dopisem požádal Radu pro reklamu, aby jeho vysílání ihned zastavila. "Je to naprosto nepřijatelné! Radost z toho, že lupínky jsou dobré, se dá vyjádřit i jinak," dodává tajemník seniorského sboru Miloslav Křístek. O osudu reklamy rozhodne arbitrážní komise. "Už jsme dostali podnět. I bez něho bychom se však tímto spotem zabývali, protože průběžně posuzujeme veškerou reklamu," uvedl Vít Šnábel, pracovník Rady pro rozhlasové a televizní vysílání. Ta může televizím, které spot vysílají, uložit pokutu za nevhodnou reklamu až do pěti miliónů. "Předpokládám, že arbitrážní komise rozhodne o dalším osudu tohoto reklamního spotu," řekl prezident Rady pro reklamu Radek Pokorný. Třináctičlenná komise může spot jen zakázat, nemůže však dávat sankce.