1) Porovnávejte

Ať už chcete kupovat oblečení, knihy nebo plenky, vyplatí se nejprve porovnat ceny. K tomu slouží různé portály jako je například Heuréka.cz nebo Zboží.cz Umožňují jednoduše porovnat cenu daného výrobku ve více e-shopech najednou.

2) Čtěte recenze

Zároveň si můžete přečíst, jak daný e-shop hodnotí ostatní nakupující. I to je důležité, neboť obchody rostou na internetu jako houby po dešti a je dobré zvolit takový, který je ověřený nakupujícími a má kladné reference. Čím větší počet spokojených uživatelů obchod má, tím lépe. Někdy se totiž můžete setkat s tím, že si obchodník píše kladné recenze sám. „Devět recenzí z deseti si ještě napíše obchodník sám, ale 990 z 1000 již ne. Zvažujte, kolik lidí skutečně pochválilo danou společnost. S počtem klesá riziko, že si všechny recenze napsal daný podnikatel sám,“ říká Lukáš Zelený z dTestu.

3) Prostudujte smlouvu

V momentě, kdy máte vybráno a zboží uložené ve svém virtuálním košíku, přichází další krok. Prostudujte si obchodní podmínky prodejce, zejména případné způsoby reklamace či vrácení zboží. Vždy je lepší tyto informace znát předem. Obecně platí, že při nákupech na internetu máte právo nepoužité a nepoškozené zboží bez udání důvodu vrátit do 14 dnů. Jde o tak zvané odstoupení od kupní smlouvy. Pročtěte si také způsoby dodání a placení zboží.

4) Jak platit?

 Většina internetových obchodů nabízí několik možností; platit můžete předem kartou či bankovním převodem. Pokud vám nepřijde bezpečné platit za zboží předem, zvolte možnost úhrady při převzetí zboží neboli dobírku. Ideální a bezpečné řešení je platit přepravci v momentě, kdy vám předává balíček s vaší objednávkou.

Třeba přepravní společnost Geis Parcel umožňuje i bezkontaktní placení platební kartou; nemusíme mít u sebe hotovost a z ruky nemusíte dát ani platební kartu, neboť k terminálu ji přiložíte sami. Výhodou je také možnost vybrat si čas i den doručení. Prostě si vše jednoduše domluvíte s řidičem tak, jak vám bude vyhovovat.

5) Zkontrolujte objednávku

Pokud jste zdárně zvládli všechny úkony a balíček máte v rukou, zbývá jediné. Zkontrolujte, zda obsahuje vše, co jste objednali. Může se stát, že v zásilce není žádný daňový doklad neboli faktura, není to chyba. Některé internetové obchody posílají faktury pouze v elektronické podobě do e-mailu. Zkontrolujte si proto příchozí poštu a až poté případně kontaktujte prodejce. Na faktuře ale trvejte, je to doklad pro případné vrácení zboží či reklamaci. A nejen u elektroniky často slouží i jako záruční list.