První vznětový motor V12 v sériovém automobilu zaručuje, že i takhle velké auto "vystřelí" z 0 na 100 km/h za 5,5 sekundy, čímž se řadí do první ligy sportovních vozů. Působivému zrychlení "zatne tipec" až elektronický omezovač, ale to už tachometr ukazuje 250 km za hodinu!

Fotogalerie
4 fotografie

Podle výrobce si i při tomhle monstrózním výkonu řekne motor jen o 11,3 litru paliva na 100 km. S dynamikou motoru drží krok i podvozek s lichoběžníkovými závěsy předních a zadních kol. Ten je sériově vybaven adaptivním vzduchovým odpružením, elektronicky řízenými tlumiči, dvacetipalcovými koly a vysokovýkonnou brzdovou soustavou s keramickými kotouči vyztuženými uhlíkovými vlákny. Na přání se dodávají ráfky s průměrem 21 palců.

Jízdu terénem usnadňuje nastavitelná světlá výška až 240 mm a terénní režim systému ESP, jehož součástí je asistent pro sjíždění prudkých svahů.

Jaké by to bylo, usednout za volant takového "mazlíčka"? Už vám ta představa zvedá adrenalin? Pokud vás nezchladí fakt, že jako případný majitel byste museli investovat pár milionů, objednat si ho můžete v posledním čtvrtletí roku. Cena pro náš trh zatím nebyla stanovena, ale v Německu bude k dostání od 130 600 eur, čili 3 173 580 Kč. "Obyčejná" Q7 4.4 TDI quattro je k mání za 1 808 900 Kč.