Ale umožněte všem deseti, aby se svezli a s pár připomínkami se shodnou – "fakt dobrý!". Blesk měl superb týden k dispozici a snažil se objevit nejen klady "pana Dokonalého", ale i chybičky.


Škoda Superb
Motor: 1.8. TSI
Největší výkon: 160 k
Nejvyšší rychlost: 220 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,6 s
Kombinovaná spotřeba: 7,6 l
Zavazadlový prostor: 565 l
Cena: od 814 900 Kč


Příď automobilu

První škodovka po dlouhé době, která má dravou a agresivní příď. Chytrá světla vám umožní lépe vidět. Automaticky reagují na rychlost vozu a nastaví jeden ze čtyř světelných programů – do města, na silnici, na dálnici a do deště. Navíc se s vámi "kouknou" i do zatáčky. Ale: když se podíváte z boku, není až příliš vysoká?

Příď automobilu
Autor: Foto Blesk - David Malík a Zbyněk Pecák

Příď automobilu


Zadek a anténa

Silný C sloupek zaručí bezpečí posádky, masivní záď zase znamená opravdu prostorný kufr. Hodně plechu a málo skla – zadní okno díky svým rozměrům, opěrkám a roletce neposkytne dobrý výhled. Velká boční zrcátka a parkovací asistent to ale při jízdě i parkování vyvažují. Podle zádě byste koncern Škoda asi bez nápisu nepoznali.

Zadek a anténa
Autor: Foto Blesk - David Malík a Zbyněk Pecák

Zadek a anténa


Délka vozu

Délka vozu 4838 zaručí, že je dost místa i pro pasažéry vzadu. Ale pozor: Stejně velkorysý bohužel není prostor na šířku auta (vnitřek má 1468 mm). Hlavně řidič se může cítit trochu "v pasti".

Superb
Autor: Foto Blesk - David Malík a Zbyněk Pecák

Délka vozu


Středový tunel

Všechno máte po ruce. Dobře ovladatelná (dotykově) i přehledná je navigace, velmi příjemné je, že na vás mluví česky. Na obrazovce můžete sledovat i televizi... Ovládání dvouzónové klimatizace je také fajn, nevadilo, že se teplota dá řídit jen po celých stupních.

Středový tunel
Autor: Foto Blesk - David Malík a Zbyněk Pecák

Středový tunel


Zadní dveře

Jistě skvělá vychytávka – otvor, kam zasunete mokrý deštník, voda z něj odteče ven. Velké dveře zaručují pohodlí při nastupování. V zadních dveřích jsou sluneční clony v roletkách. Všechny dveře jsou hodně těžké, křehké děvče se s nimi musí poprat.

Zadní dveře
Autor: Foto Blesk - David Malík a Zbyněk Pecák

Otvor na deštník


Palubka s volantem

Luxusní dojem, mohutná, zpracování kvalitní. Všechna tlačítka jsou přístupná, ovládání intuitivní. Nastavení volantu, stejně jako sedačky, je velkorysé. Kromě airbagů řidiče a spolujezdce, hlavových nebo bočních airbagů vpředu, má superb kolenní airbag řidiče a boční vzadu. Stěrače mají dešťový senzor. Spolujezdec před sebou objeví klimatizovanou schránku.

Ale: Kam dát pravou nohu, když je tam středový tunel? Kam si dát na cestu větší láhev s pitím, když ani do držáků dveří se nevejde? Jak do pouzdra na brýle narvat ty objemnější?

Na tachometru chybí údaje o rychlostech, které na českých silnicích potřebujete nejčastěji – 50, 70, 90 a 130. Sice si můžete údaj o rychlosti nastavit na obrazovce palubního počítače, ale stejně... Měly by tam být alespoň červené čárky, jako u padesátky.

Volant
Autor: Foto Blesk - David Malík a Zbyněk Pecák

Palubka s volantem


Twindoor

Originální prvek, kterým superb upoutá. Kurf je velmi prostorný – 565 litrů. Po sklopení sedaček až 1670.

Ale: Kufr po sklopení zadních sedaček je obrovský, ale není rovný, nakládací hrana je vysoko. Ovládání twindoor není jednoduché, pokud nečtete návody nebo vám to někdo neukáže, těžko si na to sami přijdete. Pokud neinstalujete do kufru síťové kapsy, stačí zabrzdit a zavazadlo odcestuje do hlubin, kam nedosáhnete, aniž byste se nedůstojně "zanořili".

Twindoor
Autor: Foto Blesk - David Malík a Zbyněk Pecák

Twindoor


Parkovací asistent

Jednoznačně skvělý je parkovací "automat". Jednoduše stačí zmáčknout tlačítko vedle řadicí páky, hodíte blinkr na stranu, kam chcete, a pomalu jedete ulicí (asi 10 km v hodině). Senzory najdou vhodné místo (asi o 1,1 m delší, než je auto) a displej mezi "budíky" vás vyzve, abyste zastavili a dali zpátečku. Pak už jen dáte ruce z volantu a necháte auto, aby se "umístilo". Musíte jen držet rychlost a včas zabrzdit.

Parkovací asistent
Autor: Foto Blesk - David Malík a Zbyněk Pecák

Parkovací asistent


Jízda

Testovaný benzinový motor 1,8 TSI si s jeden a půl tuny vážícím superbem poradí, ale zrychlení vypálené střely nečekejte. V kabině o něm nebudete vědět, díky dokonalému odhlučnění. Žádný zvukový efekt nedoprovází ani vysoké rychlosti. Šestistupňové řazení je přesné, zatáčky tenhle obřík zvládá díky tužšímu podvozku v pohodě. Líný je, pokud si chcete střihnout "myšku".

Ale: Spotřeba není z nejnižších. Městský provoz přišel na 11,3 litrů na sto, rychlá a dynamická jízda ještě o šest víc. Blesk vyzkoušel i jízdu s tempomatem na dálnici – předpisových 130 km v hodině "stálo" 8,9 litrů na ujetou stovku.

Tachometr
Autor: Foto Blesk - David Malík a Zbyněk Pecák

Tachometr