Vůz měl být původně založen na delší a širší koncernové platformě Epsilon 2. Mateřský koncern General Motors však nyní rozhodl, že nový 9-3 stane na chystané globální platformě, určené pro kompaktní vozy (segment C neboli nižší střední třída).

Podobnou strategii uplatňuje také Volvo: sedan S40 i z něj odvozené kombi V50 stojí na platformě, která jinde v koncernu tvoří základ pro "kompakty", konkrétně Ford Focus a Mazdu 3.

Podobně Škoda Octavia je řazena do střední třídy, ačkoliv stojí na podvozku kompaktního Volkswagenu Golf.

Saab údajně přikročil ke "zmenšení" 9-3 kvůli obavám z chystaných emisních norem, jejichž dosud známé návrhy znevýhodňují velká (a tedy i těžká) auta.

Nový model se objeví na počátku příští dekády a bude se vyrábět v domovské továrně automobilky Saab v Trollhattenu. Ve hře je nicméně i produkce v USA, jelikož slabý dolar víceméně anuluje zisky Saabu na klíčovém severoamerickém trhu.