Ačkoli se snaží čínská vláda budovat ve své zemi rovnostářskou společnost, i tam existují vrstvy, jejichž finanční možnosti se diametrálně liší. Chudinu mající na den hrstku rýže doplňují milionáři, kteří si mohou dovolit téměř vše, co světová společnost nabízí. Komunističtí zbohatlíci však propadli automobilům značky BMW! Nejžádanějšími jsou především luxusní varianty této německé značky. Studie zkoumající Preference životního stylu a značek u nejbohatších Číňanů odhalila, že většina z 660 dotázaných milionářů považuje za nejlepší formu rekreace plavání. To dokonce předčilo i cestování na západ. "Na třetím místě byl golf, při němž se mohou zámožní lidé stýkat s příslušníky své vrstvy," tvrdí autor studie Rupert Hoogewerf z Šanghaje. V módě a doplňcích pak francouzská značka Louis Vuitton. Mezi šperky vévodí klenotník Cartier a v bankovnictví je jedničkou britská finanční skupina HSBC. Francie je považována za nejlepší zahraniční destinaci u milionářů, mezi nimiž má 104 majetek větší než 10 milionů dolarů, v přepočtu tedy více než 175 milionů korun. Mezi nejoblíbenější domácí destinace poskytující luxus patří jihočínská provincie Jün-nan.
Čínští milionáři milují BMW

Ilustrační foto automobil BMW
(autor: Zbyněk Pecák)
Zpět
na
Luxusní varianty automobilů BMW si velice oblíbili milionáři z komunistické Číny. Místní bohaté vrstvy mají téměř neomezené finanční možnosti