I když je na trhu řada velkoprostorových aut, kombíky jsou stále žádané. Proto vznikl i nejdelší Volkswagen golf v historii této automobilky. Týdenní test vozu ukázal, že tohle auto má co nabídnout... I když se auto jmenuje golf, jeho přední část pochází z modelu Jetta. Zadek je už originální a od ostatních kombíků nového varianta odliší především trojúhelníkovitý výběžek koncových světlometů do boků auta. Vnitřek je v duchu tradice značky VW. Kvalitu materiálů ani zpracování nelze nijak zpochybnit. Pocit bezpečí dotvářejí robustní přední dveře, ale na manipulaci s nimi je potřeba dost síly. Velikost, přístupnost a využitelnost zavazadlového prostoru hraje při hodnocení vozu velkou roli. Octavia - koncernový sourozenec, samozřejmě pojme více, ale pravidelný tvar kufru je potěšující. Toto kombi není určeno jen pro přepravu lidí a množství jejich zavazadel, nabízí i slušnou zábavu na zakroucených silnicích všech kvalit. Napomáhá tomu tvrdší, sportovně založený podvozek a hlavně motor. Má sice objem necelých čtrnáct set kubických centimetrů, ale díky kompresoru a turbodmychadlu v sobě ukrývá sto čtyřicet koní. V nízkých otáčkách pracuje kompresor, ve vyšších turbo. Navíc kompresor může vypomoci, pokud elektronika pozná, že řidič razantně šlape na plyn a chce jet rychle. Pak se dostaví opravdu mohutný zátah a předjíždění je hračkou...


VW Golf Variant 1,4 TSI (140k) Max. rychlost: 205 km/hod Spotřeba: 7,1 l/100km Zavazadlový prostor: 505 l Cena: od 644 200 Kč Plusy: Kvalitní zpracování Výkonný motor Pocit bezpečí Minusy: Vyšší cena Strohý design Příliš těžké přední dveře