Audi poměrně nečekaně zveřejnilo oficiální fotky a první informace o konceptu A1 Metroproject Quattro. Na blížícím se autosalonu v Tokiu bude auto prezentováno jako studie, ale už brzy zamíří do sériové výroby - s cílem pořádně potrápit Mini od konkurenční značky BMW. Motor 1.4 TSI o výkonu 110 kW (150 koní) pohání přední kola přes dvouspojkovou převodovku S tronic. Zadní kola pak pohání elektromotor, schopný dodat až 30 kW a 200 Nm navíc. A1 Metroproject Quattro nepotřebuje sílu spalovacího motoru, aby se dal do pohybu - na elektřinu dokáže ujet vzdálenost asi sto kilometrů. Lithium-iontové baterie lze podle Audi dobíjet z elektrické sítě a teoreticky tak jezdit zcela bez emisí, ale celý systém zvyšuje hmotnost auta o 70 kg. Když se dá do práce benzínový motor, umí A1 zrychlit na 100 km/h za 7,8 s a rozjet se až na 201 km/h. Průměrně spotřebuje 4,9 l bezolovnatého na sto kilometrů a vypustí do vzduchu jen 112 g oxidu uhličitého na kilometr. Všechna tato čísla pochopitelně platí pro jízdu se spalovacím motorem. Ne všechny detaily z konceptu se dostanou do sériové výroby, nicméně proporce a celkové rozměry by měly odpovídat. Studie měří na délku jen 3,91 metru, ale slušný rozvor 2,46 m by měl nabídnout dostatek pohodlí čtveřici lidí. O blízkosti představovaného auta sériovému provedení leccos napovídá rovněž fakt, že Audi udává i velikost zavazadelníku (240 l), což u konceptů nebývá pravidlem. Součástí konceptu je kromě obvyklých věcí také mobilní telefon, respektive "mobilní zařízení Audi". Firma takto označuje přístroj sdružující přístup do vozu, telefon, přenosnou navigaci a video přehrávač. Za jízdy má hračka svoje stálé místo v palubní desce, ale můžete ji vyjmout a nosit s sebou jako běžný mobil.
Audi A1: zbraň na Mini Cooper

Audi A1
(autor: autoweb.cz)
Zpět
na
Ingolstadtským chybí v nabídce malé stylové auto za hodně peněz. Řešení je ale na světě - právě se na něj díváte