Největší zkušenost s aditivy do paliva mívají majitelé vznětových aut, kterým pomáhají přežít nástrahy zimy. „Aditiva zlepšují vlastnosti nafty, snižují bod tuhnutí a tím pádem umožní bezproblémový start za silných mrazů. Nicméně na trhu je i spousta jiných aditiv, která mají pozitivní vliv na chování motoru,“ říká Lukáš Bělín ze společnosti Motul, prémiového výrobce olejů, maziv a aditiv s historií 165 let.
Čistí i benzinové motory
Aditiva přitom mohou prospět i benzinovým motorům. A čím je novější motor, tím víc! Společnost Motul pořádá sérii testů v Česku a na Slovensku a už první výsledky jsou slibné. Příkladem může být řízený test přípravku Motul GDI Clean na motoru vozu BMW 118 I (rok výroby 2009, nájezd 133 380 km) se zaneseným vstřikováním.
„Na počátku motor vykazoval potíže s ustáleným chodem a v určitých režimech značnou ztrátou výkonu,“ vysvětluje Lukáš Bělín s tím, že po aplikaci 300 ml aditiva GDI Clean do 60 l benzinu a ujetí 415 km bylo zlepšení nesporné.
„Mimo zcela patrné vyčištění vstřikovače došlo ke znatelnému vyčištění pístní sekce a jako vedlejší pozitivní efekt i čištění zážehových svíček motoru,“ popisuje odborník. Motul plánuje zveřejnit závěry testů do konce roku.
Tohle slibují aditiva
● Naftové vozy – snadnější start v zimě, úspora paliva, snížení emisí, podpora regenerace částicového filtru a prodloužení životnosti turbodmychadla
● Benzinové vozy – pomáhají k dosažení optimálního výkonu motoru, úspora paliva, čištění ventilů a vstřikovačů, snížení emisí, snížení množství vody v palivové soustavě, zabraňují zanášení spalovací komory úsadami
Martin (†22), Petr (†19) a Michal (†18) zahynuli v rozlomené Alfě Romeo: První slova zdrcených blízkých
