Pokud auto náhle přestane jet, máte více než padesátiprocentní pravděpodobnost, že chyba je v elektrických či elektronických systémech. Mechanický problém je na vině pouze v jednom ze sedmi případů, když řidič volá asistenční službu. Tato statistika vyplývá ze zjištění rakouského autoklubu, a podle odborníků se dá vztáhnout i na české podmínky. Největší podíl závad způsobuje vadná elektroinstalace (29 procent), následuje porouchaný či vybitý akumulátor (23 procent), dále mechanické závady (14 procent) a poruchy elektronických systémů (12 procent). Kvůli natankování špatného paliva či takzvané "suché" nádrži vyjíždí asistence v 6,5 procentech případů, každý dvacátý výjezd je kvůli ztrátě klíčů či jejich zabouchnutí ve vozidle.


Další závady: * defekty pneumatik 4 % * problémy s chlazením 2,4 % * ostatní 4,1%
Německý autoklub Adac zase před pár dny zveřejnil statistiku, ke kterým typům aut asistenční služby vyjíždějí často, a ke kterým pouze ojediněle. Čísla to nejsou nijak zvlášť překvapivá, neboť se na předních místech v jednotlivých kategoriích umístily podobně jako v uznávané zprávě instituce TUV německé a japonské vozy. Úspěchem je nepochybně šesté místo Škody Octavia mezi vozy střední třídy: Miniauta: 1. Audi A2, 2. BMW Mini, 3. Renault Modus.... 25. Kia Picanto Nižší střední třída: 1. BMW 1, 2. Mazda 3, 3. Audi A3... 16. Fiat Stilo Střední třída: 1. Audi A4, 2. Mercedes třídy C, 3. BMW 3,... 13. Renault Laguna (čím lepší postavení na žebříčku, tím méně často musely asistenční vozy k danému typu vyjíždět)