V Čechách je to určitě automobilová událost roku. Nejprodávanější nové auto v tuzemsku totiž dostává svého nástupce. O Fabii II se už dlouho ví skoro všechno. Již vloni Blesk jako první přinesl fotografie jejího exteriéru i interiéru, přes dva měsíce jsou známy technické údaje a ani cena již není tajemstvím. Přesto nová fabia zajímá snad každého. Zajímali se o ni pracovníci čerpací stanice, kde jsme zastavili kvůli mytí, nakupující na parkovišti hypermarketu i děti vycházející ze školy. Ohlasy na její design jsou vesměs kladné, i když někteří připomínali její podobu se Suzuki Swift. "Ano, připouštíme, že tu jistá podobnost je, jenže definitivní podoba Fabie II byla schválena dříve, než se veřejnosti představil nový swift," reaguje na to mluvčí automobilky Škoda Evžen Krauskopf. Nová fabia má určitě větší "šmrnc", než měla její předchůdkyně. Působí jaksi sympatičtěji, hlavně při pohledu zepředu. Bude zároveň i praktičtější na používání. Ve staré se sedělo velmi nízko, což sice oceňují sportovně založení řidiči, ale zejména starším lidem se kvůli tomu hůře nasedalo a zejména vysedalo. V souboji velikostí zavazadlových prostorů v dané automobilové třídě se Škodovka s novou fabií vrátila tam, kam patří - na samotný vrchol, stejně jako její větší sestra octavie a koneckonců také roomster. Z malých městských aut má teď větší (o pět litrů) zavazadlový prostor pouze Citroen C3. Fabia II také nabízí lepší bezpečnostní výbavu než starší sestra (v nárazových testech EuroNCAP se očekává zisk pěti hvězdiček), navíc jsou už v základní výbavě čtyři airbagy a je možno si dokoupit i hlavové.


Co mají obě *možnost nastavení příjemného posezu pro řidiče díky výškově i podélně nastavitelnému volantu a výškově nastavitelnému sedadlu *4 skvělé sedačky
Fabia II + dobrá bezpečnostní výbava + větší zavazadlový prostor + více místa pro kolena zadních cestujících + dobrý výhled z vozu - stejný vzhled interiéru jako u roomsteru - méně místa pro ramena - méně snadné otevírání kapoty - méně místa pro řidičovo pravé koleno Fabia I + skvělé řazení + hodnotně působící, i když strohý interiér + zakrytovaný motor + ochranné lišty na náraznících - malý kufr - málo místa pro kolena cestujících vzadu - nenápaditý design - malé zpětné zrcátko u spolujezdce
Srovnání cen Testovaná Fabia II - 1,4 16V (Ambiente) Cena 324 900, tedy o osm tisíc méně, než stála dosud Fabia I se stejně objemným motorem a shodným stupněm výbavy: U nové navíc kupec získá: - Boční airbagy - Mlhovky - Silnější motor * (Testovaný vůz byl navíc vybaven sportovními sedadly, sportovním volantem, panelem s rádiem a navigací, loketní opěrkou, hlavovými airbagy, což by cenu auta pro zákazníka navýšilo o několik desítek tisíc.)
Technické údaje: Fabia I - Fabia II Max. rychlost (km/hod.) 167 - 174 Zrychlení 0-100 13,8 - 12,3 Spotřeba (l/100 km) 6,5 - 6,5 Výkon motoru (kW) 55 - 63 Točivý moment (Nm) 126 - 132 Rozměry Fabia I - Fabia II Délka (mm) 3970 - 3992 Šířka (mm) 1646 - 1642 Výška (mm) 1451 - 1498 Rozvor (mm) 2462 - 2462 Velikost kufru (l) 260 - 300