V dřívějších dobách museli řidiči o své baterie pečovat. V případě potřeby je z auta vyndávali, doma dobíjeli a dolévali destilovanou vodou, případně startovali pomocí startovacích kabelů.

Doba se ale rychle mění. U dnešních aut už to není tak snadné. Baterie jsou sice často bezúdržbové, ale na druhou stranu je mnohdy težké je vůbec v autě najít. A jejich vyndání se někdy neobejdete bez služeb autoservisu.

„Dnes jsou už akumulátory bezúdržbové a jejich kontrola se nejeví jako reálná. V motorovém či zavazadlovém prostoru jsou většinou pod různými kryty, jejichž demontáž je vhodnější svěřit autorizovanému servisu,“ vysvětluje automechanik Lukáš Popelka. Přestože naprostá většina řidičů si s problémy zatím poradí sama, do budoucna už by mohlo být důležitější mít předplacenou asistenci než startovací kabely v kufru.

Co dělat, abyste vyjeli

➤ Nejlepší je jezdit a nenechávat auto dlouho stát.

➤ Při pouhém popojíždění alespoň 2 až 3x měsíčně vyjeďte na půl hodiny mimo město.

Kontrolujte napětí baterie, pokud je napětí pod 12,4 voltu, dobíjejte!

Co dělat, když je vybitá?

➤ Ideální je baterii vyndat, vzít do tepla a dobít.

➤ Nemáte možnost dobíjet? Zkuste nastartovat pomocí kabelů.

➤ Červený připojte ke kladnému pólu vybité baterie, druhý konec upevněte na kladný pól nabité baterie. Černý kabel připojte na záporný pól nabité baterie a upevněte na blok motoru nebo jiný kovový díl s ním spojený. Nezapojujte na záporný pól vybité baterie! Nastartujte »nabité« auto a zvyšte na moment otáčky. Pak startujte »vybitý« vůz.