Pro řidiče, kteří se za volantem chtějí bavit, nastávají čím dál horší časy. Bodový systém, drahé pohonné hmoty, stále více elektroniky v autech, která většinou pomáhá, ale někdy může i otravovat. Vypadá to, že už brzy budeme mít v autech kameru, která bude za vás sledovat dopravní značky, a pokud uvidí "třicítku", která je tu už půl roku zapomenutá po opravě silnice, sama dá povel brzdám. Přitom auto, ve kterém sedíme, má schopnost úsek projet třikrát rychleji... Přesto se auta, z nichž po pořádné jízdě vystoupíte a budete se usmívat jako chovanec psychiatrického ústavu, stále vyrábějí. Dvě taková jsme v posledních týdnech vyzkoušeli.


Páni, ta auta přede mnou se nějak rychle přibližují, říkám si po projetí série zatáček, když se otevřel výhled na delší rovinku. Esíčka jsem jel sice ještě rychlostí, kterou tuzemské předpisy umožňují mimo obec, ale nějak jsem se zapomněl po výjezdu z poslední pravotočivé zatáčky a podržel plyn i na začátku rovného úseku. Náhle bylo na tachometru nekřesťansky vysoké číslo. To je právě "problém?!" Renaultu Clio Sport. Jestliže jste včas podřadili a držíte v zatáčce motor v otáčkách, po prudkém přidání ručičky otáčkoměru a tachometru málem nestačíte sledovat. Ne že by už od dvou tisíc otáček byl motor nějak líný, ale nad 5000 se dějí věci. Maximální výkon je pak k dispozici až na hranici sedmi tisíc. Přitom nezapomínejte, že i v té zatáčce jste byli o dost rychlejší než s 99 procenty jiných aut. Schopnosti podvozku jsou totiž přímo geniální, až se nechce věřit, že sedíte v tak malém autě. Přitom nezáleží na tom, zda jste na »německy« hladkém asfaltu, nebo na rozdrolené a koly těžkých aut vyboulované silnici. Clio Sport jsme si mohli otestovat dokonce i na brněnském autodromu, a i tam s ním byla skvělá zábava. Čím to je? Prostě tím, že inženýři Renaultu postavili o hodně jiné auto než je běžné clio. Například vzdálenosti mezi jednotlivými koly jsou jiné, sedačky jsou níže (podle našeho gusta by ale mohly být ještě více sníženy), pod zadním nárazníkem je difuzor z formule 1, který pomáhá přitlačovat zadní nápravu k silnici. Motor je kapitola sama pro sebe. Upozorňujeme, že 200 koní z dvoulitrového objemu motoráři získali bez použití turba. Právě kvůli tomu má ale motor při jízdě na dálnici kolem povoleného limitu vysoké otáčky (i 5000 na šestku) a jeho hluk posádku obtěžuje. Interiér Clia Sport (kromě sportovních pedálů a sedaček) má skoro civilní povahu. Všímavým může ale leccos naznačit výhrůžně silný červený šev na volantu.
Renault Clio Sport Max. rychlost: 215 km/h Spotřeba: 8,4 l /100 km Zavazadlový prostor: 288 l Cena: 713 000 Kč