Šplháme se na horizont, jsme zatlačeni do opěradel sedaček a čelním sklem vidíme vlastně jen bezoblačnou oblohu. Náhle se auto přehoupne a začíná sjíždět "padák" tak prudký, že opět nevidíme terén pod sebou a navíc doslova visíme v bezpečnostních pásech. V rozbité cestě jsou takové díry, že by se do nich vešlo některé z aut vyráběných v Kolíně. Přesto se auto, ve kterém sedíme, na redukovanou jedničku neochvějně sune dál. Terén, ve kterém novináři minulý týden zkoušeli schopnosti nové generace Mistsubishi Pajero, byl kamenitý a prašný. Nemohli jsme tudíž vyzkoušet například parametr o možnosti zdolávat vodu hlubokou 70 centimetrů či například bahno a písek. Věříme však, že i tohle by pajero, zvláště v kratší třídveřové verzi, dobře zvládlo. Vždyť jde o další vývojovou fázi auta, které je mimo jiné mnohonásobným vítězem Rally Paříž-Dakar. Terénní schopnosti prozrazuje i design vozu. Zvenčí je to hranatá karosérie, rezervní kolo pověšené na zadních dveřích, uvnitř zase použití masivní páky pro přepínání jednotlivých jízdních režimů. (Vozy SUV obvykle využívají otočné knoflíky). Zvolit tedy v pajero můžete od režimu 2H, kdy jsou při jízdě na suché silnici poháněna jen zadní kola, přes permanentní čtyřkolku až po "terénní" režimy s uzávěrkou středního a zadního diferenciálu. Tvůrci vozu ovšem předpokládali, že více času než v drsné divočině s ním budou jeho majitelé trávit na silnicích a dokonce ho budou využívat například podobně jako velkoprostorový rodinný vůz. Proto se ve vyšších výbavách objeví špičkový audiosystém Rockford a DVD přehrávač s obrazovkou pod střechou auta.


Technické údaje a motory: Třídveřová verze: d,š,v (mm) 4385, 1875, 1850 motory: 3,2l Di (diesel) a 3,8l MIVEC (výkon) max. rychlost (km/hod) : 177 (diesel) a 200 benzin Spotřeba (l/100km): 9,2 (diesel) a 13,4 (benzin) Cena zatím nebyla stanovena Pětidveřová verze: d,š,v (mm) 4900, 1875, 1870 Motory a max. rychlost: shodné jako u verze 3D Spotřeba (l/100km) 9,3 diesel a 13,5 benzin Cena dosud nebyla stanovena