Víte, podle čeho Japonci hodnotí auta? Podle názvu. Čím víc písmenek, tím lepší stroj. Další úplněk, další model ostré Imprezy - a zase jen pro domácí, tedy japonský trh. Tamní automobilky vůbec mají nepříjemný zvyk nechávat si to nejlepší ze svých dílen pro sebe. O co přicházíme tentokrát? Předně o opravdu ostrý motor téměř závodní specifikace. Z objemu dvou litrů inženýři vydolovali 315 koní, což znamená měrný výkon 158 koní na litr. Pro srovnání, Impreza WRX STi, kterou si můžete objednat tady u nás, má objem 2,5 litru a výkon 285 koní. Točivý moment verze RA-R vrcholí hodnotou 430 Nm. Nabídneme vám další srovnání: Porsche 911 Carrera S se šestiválcem 3,8 l má "jen" 400 Nm. Samozřejmostí je aktivní středový diferenciál DCCD, který rozděluje výkon mezi přední a zadní nápravou podle aktuálních podmínek. Pohádková cena Podvozek má nové pružiny a stabilizátory, do masivních brzdových kotoučů se zakusují šestipístkové třmeny. Karbonové zadní křídlo, které vidíte na jedné z fotek, kupodivu na seznamu základní výbavy nefiguruje – musíte za něj připlatit. V ceně naopak dostanete řadu detailů na karoserii a podvozku, vyvedených v efektním červeném laku. Když už je řeč o placení, japonská cena této Imprezy asi českým majitelům "obyčejné" STi vžene slzy do očí. V přepočtu totiž činí pouhých osm set tisíc korun. To se pak snadno utrácí za příplatkovou výbavu, do níž kromě zmíněného křídla patří ještě anatomická sedadla Recaro nebo ráfky BBS. V tuhle chvíli si asi říkáte, že byste docela rádi žili v Japonsku. Ale brzděte. I kdybyste změnili občanství a naučili se jíst syrové ryby, stejně by se na vás asi nedostalo. Z vlastnictví Imprezy WRX STi Spec C Type RA-R se totiž bude radovat pouhopouhých tři sta Japonců. Víc kusů Subaru nevyrobí.
Subaru Impreza WRX STi Spec C Type RA-R

Subaru Impreza WRX STi Spec C Type RA-R
(autor: autoweb.cz)
Zpět
na
Jaké jsou podle Japonců nejkvalitnější vozy? Hádejte! No přece hlavní je, aby bylo jméno vozu komplikované