A ten dárek od Caterrhamu/pro Caterham? Starý dobrý motor Rover K-Series jde po patnácti letech věrné služby na odpočinek. Střídá ho zbrusu nová šestnáctistovka, která by svým točivým momentem, pevné a přitom lehké konstrukci a sametově plynulému přísunu výkonu měla majitelům Caterhamu zajistit ještě více zábavy a vzrušení. Motory Sigma prodělaly během vývoje řadu testů, včetně 16 tisíc kilometrů jízdy v provozu a dva tisíce na trati, neječlivější výzkum a vývoj, jaký Caterham za dobu své existence pamatuje. Po uvedení na trh, začátkem roku 2007, budou mít zákazníci na výběr ze třech modelů. Nejslabší, o výkonu 125 koní, bude k dispozici pouze ve verzi Roadsport, kdežto u 140koňové varianty si budete moci vybrat mezi verzí Roadsport a odlehčenou Superlight. Ta bude zatím nejdražší, zákazníky přijde na 20 tisíc liber (cca 846 tisíc Kč) za kit. Pokud budou chtít v továrně smontovanou verzi, prodraží se o sto tisíc. Naopak nejlevněji vyjde "stopětadvacítka". Necelých 16 tisíc liber (680 tisíc Kč) je naprosto stejná cena, jako u dosavadního modelu s motorem série K. Konstrukce vozu je díky novému způsobu robotického, laserem měřeného sváření o celých 12 procentu tužší ve zkrutu, přesto ale pořád váží muších 550 kg. Stovku zvládne i se slabším motorem za 5,9 sekundy. Verze 140 Roadsport je dražší o tisíc liber a již zmíněný Superlight, určený především pro víkendové vyjížďky na uzavřených závodních tratích, nabízí poměr 280 koní na tunu a akceleraci na stovku za 4,7 sekundy. Obě verze motoru mají neobvykle plochou křivku točivého momentu a měly by zářit jak na silnici, tak na trati. Třetí, ještě výkonnější varianta motoru, je plánována na druhý kvartál roku 2007.
Lotus Seven slaví padesátiny

Ve verzi 140 Superlight má 280 koní na tunu a stovku za 4,7 s
(autor: autoweb.cz)
Zpět
na
Příští rok to bude padesát let, co světlo světa spatřila legendární sedmička, předchůdce mnoha dnešních replik a kitů