Auto, které budí vášně, nemusí být nutně velké, placaté, křiklavě rudé či žluté a s velkým přítlačným křídlem na zádi. Může být klidně docela malé, dokonce z kategorie nejmenších aut. Právě takový je Fiat Panda Cross. Exemplář, který Blesk testoval, byl v křiklavě oranžové "silničářské" barvě. Verzi Cross od běžného, především ve městech používaného Fiatu Panda, poznáte snadno. Je ze všech stran oplastovaná. Dokonce i na střeše se kromě ližin vyskytuje šedivá hmota, která má imitovat expediční nástavby, ale ve skutečnosti jde pouze o okrasu. S designem si tvůrci auta vůbec hodně vyhráli. Předpokládali totiž, že si ho budou kupovat hlavně mladí lidé, kterým se nelíbí uniformní, masově vyráběná auta. Proto také střed potahů na sedačkách ladí s barvou karoserie. Stejně jako textilní výplně ve dveřích. Verze Panda 4x4 je o 50 milimetrů vyšší než běžná Panda, Panda Cross o dalších dvanáct. To znamená, že řidič sedí nad vozovkou, případně nad terénem, už docela vysoko. Výhled ven je tudíž výborný, i když to na druhou stranu znamená, že auto se docela hodně naklání v zatáčkách. Naopak v terénu je to velká výhoda. A nejen na nějaké lehce zvlněné louce. Díky malému rozvoru se vám u této čtyřkolky nestane jako ve velkých SUV, či dokonce v pravověrných off roadech, že zůstanete takzvaně "na břiše" na nějakém terénním zlomu a do hodně, ale opravdu hodně prudkých kopců jezdí tak, že ji kolegové v jednom testu označili jako pandu šplhavou. A to se pod kapotou skrývá pouze dieselová třináctistovka. Cross jsme vyzkoušeli na kopci hustě porostlém borovicemi. Mezi stromy kličkovala skoro stejně čile jako zajíc. Jako zábavné autíčko je Panda Cross skvělou volbou. Škoda jen, že za poměrně vysokou cenu nejsou v ceně například boční airbagy a rádio.
Fiat Panda 4x4 Cross Max. rychlost: 150 km/hod Spotřeba: 5,3 l/100 km Zavazadlový prostor: 200 l Cena: 460 900 Kč