Potká-li běžný příslušník mužského pokolení ať tu či onu z obou dívek na snímku na chodníku, téměř určitě se otočí. Totéž udělá, jakmile kolem něho projede Alfa Romeo Brera - oficiálně současný nejkrásnější automobil světa, či uznávaný japonský sporťák Nissan 350 Z. Když se pak tahle kombinace dívčí a automobilové krásy sejde na jednom místě, může to být pro náhodného přihlížejícího skoro infarktová situace. Stvořena pro obdivování K alfě patří odedávna červená barva. Nutno ale přiznat, že i černá tomuto krasavci z dílny světoznámého designéra Giugiara velmi sluší. Také šedo-černá kombinace kůže a hliníku na palubní desce a dalších částech interiéru lahodí očím obdivovatelů sportovních vozů. Kochat se budete jak při nahlédnutí zvenčí, tak i poté, když usednete do skvělých sedadel. Příjemně překvapí výhled vzhůru skz obrovské zatahovací okno. Breru výrobce prezentuje jako čtyřmístné kupé. Jenže je v tom chyták. Aby totiž dozadu vůbec někdo mohl nastoupit, musí vpředu sedět malý Ital, případně jiný Jihoevropan a vedle něho drobná blondýnka (aby dobře kontrastovala s barvou karoserie). Pokud se dopředu usadí Středoevropané vzrůstu blížícího se sto osmdesáti centimetrům, případně ještě vyšší, mohou zadní sedadla využívat jen jako další zavazadlový prostor. Přitom ten pod třetími dveřmi vůbec není špatný. Velikost a hlavně přístupnost jsou na velmi dobré úrovni. Jízda snad s jakýmkoli modelem alfy vždy byla a je jiná než s ostatními auty. Takové příjemné a přitom kontrolované propojení s vozovkou lze zažít v málokterém autě. Na nekvalitní silnici to občas znamená i docela silné otřesy do rukou a pozadí řidiče. Bohužel tato alfa byla vybavena benzínovým motorem s objemem 2,2 l a výkonem 185 koní. A ačkoliv to není určitě špatná hodnota, s těžkým vozem měl při sportovní jízdě motor hodně práce. Zvláště na pětku a na šestku nám po sešlápnutí plynu připadalo, že se nic moc neděje. Alfa Romeo Brera 2,2 JTS Max. rychlost: 222 km/hod Spotřeba: 9,4 l/100 km Zavazadlový prostor: 300 l Cena: 1 065 000 Kč


Rychlost je tak snadná Tři sta koní, které jsou jsou ukryty unvitř benzínového šestiválce, už budí respekt. A nejen tento údaj znamená, že se uvnitř Nissanu 350Z můžete dostat hodně za hranice všedního ježdění. Zvenčí to naznačuje například spojler na víku kufru, dva obrovské výfuky či zlaté "závodní" brzdy Brembo prosvítající ráfky kol. Uvnitř zase například polstrování po obou stranách středového panelu, zabraňující otlučení kolen vinou odstředivé síly v zatáčkách. To, že sedíte ve sporťáku, který, jak vyplynulo z mnoha srovnávacích testů a jak můžeme po týdenním ježdění potvrdit i my, může být skvělou volbou pro člověka, který zrovna nemá v kapse dost na Porsche či dokonce Ferrari, poznáte hned po nastartování. Už zvuk, který se ozve po sešlápnutí plynu, zvedá hladinu adrenalinu. Sportovní ambice naznačuje tuhá spojka, také při změně rychlostních stupňů musíte na extrémně krátkou páku dost tlačit. Zvláště při řazení šestky. Jako by chtělo auto samo naznačit: Pozor, teď už se dostáváte do nebezpečných sfér..! Jízda s nissanem je snadná a na sporťák vcelku pohodlná na všech typech silnic. Na těch s trochu slušným povrchem i velice rychlá. Zatáčky lze projíždět o celé desítky kilometrů rychleji, než když jste tudy jeli třeba se sportovně se tvářícími sedany. Na prázdné německé dálnici, kam se Blesk vydal otestovat maximální rychlost, nám připadalo, že by se »zetko« dalo velice dobře ovládat v ještě o dost větším kalupu než ve dvousetpadesátce. Jen tu totiž povolil elektronický omezovač. Jestliže alfa nemůže příliš dobře plnit roli rodinného vozu, tenhle nissan už vůbec ne. V interiéru jsou odkládací schránky pouze za jedinými dvěma sedačkami a zavazadlový prostor je velice mělký. Pro milovníky golfu náme dobrou zprávu. Výrobce tvrdí, že se dovnitř vejdou dva golfové bagy. Musíte ale předem pečlivě studovat návod, nalepený na víku kufru. Nissan 350 Z Coupé Pack Max. rychlost: 250 km/hod Spotřeba: 11,7 l/100 km Zavazadlový prostor: 235 l Cena: 1 195 000 Kč