Rodina žádá prostor a variabilitu, ale design velkoprostorových vozů (MPV) dnes nefrčí. V kurzu jsou SUV. Peugeot zkombinoval oba druhy dohromady a narodila se nová generace modelu 5008. Pohled z boku prozradí velmi dlouhý rozvor náprav 2840 mm, což znamená mezigenerační přírůstek 113 mm. Zadní pasažéři si díky tomu pořádně polepšili. Ledacos napoví už dlouhé zadní dveře, za nimiž nás čekalo dvakrát tolik místa pro nohy než dosud. Třetí řadu sedadel si můžete přikoupit za 20 000 Kč, velmi jednoduše se vyklápí z podlahy kufru.

Jeho udávaný objem 780 litrů nás nadchl. Údaj platí pro pětimístnou verzi, třetí řada sedaček dost logicky něco ubere, rodinným potřebám ale bohatě postačí.

Testovali jsme verzi GT, pro níž Peugeot vyčlenil silnější verzi dieselu 2.0 BlueHDi. Dosud se pojil s jemným planetovým šestistupňovým automatem, nově to je ještě lepší osmistupňový automat EAT8. Spolu jsou zdrojem svižné jízdy bez ohledu na momentální zatížení. Odpich z místa potěší, ještě víc jsme se nechali unést pocitem luxusně střiženého kočáru a v zatáčkách se hezky dynamicky povozili, nejlépe se však dvoulitr cítil na dálnici. Rozený dálkař. Otáčky se ustálí na dvou tisících a nevíte, že jedete. Od motoru ticho, od podvozku ticho, aerodynamika příkladná. Akustický komfort patří bez diskuse k nejsilnějším dojmům z nového peugeotu. Vzhledem k velikosti auta a hmotnosti 1605 kg nepřekvapí, že spotřeba hodně kolísá podle stylu jízdy. Šumavské silnice jsme výletním tempem brázdili za šest, dálnicí svištěli za sedm a ostřeji se svezli za devět litrů.

NAŠE hodnocení

+

Výrazný design

Prostorná kabina

Variabilita interiéru

Velký kufr

Nová automatická převodovka s 8 stupni

 -

Absence pohonu všech kol

10 čísel o Peugeotu 5008

Délka    4641 mm

Šířka      1844 mm

Výška    1640 mm

Rozvor 2840 mm

Objem kufru       780/1940 l

Výkon   133 kW

Nejvyšší rychlost             211 km/h

Slibovaná spotřeba          4,8 l/100 km

Cena modelu od                590 000 Kč

Testované auto   955 000 Kč

Fotogalerie
5 fotografií