Rodina žádá prostor a variabilitu, ale design velkoprostorových vozů (MPV) dnes nefrčí. V kurzu jsou SUV. Peugeot zkombinoval oba druhy dohromady a narodila se nová generace modelu 5008. Pohled z boku prozradí velmi dlouhý rozvor náprav 2840 mm, což znamená mezigenerační přírůstek 113 mm. Zadní pasažéři si díky tomu pořádně polepšili. Ledacos napoví už dlouhé zadní dveře, za nimiž nás čekalo dvakrát tolik místa pro nohy než dosud. Třetí řadu sedadel si můžete přikoupit za 20 000 Kč, velmi jednoduše se vyklápí z podlahy kufru.
Jeho udávaný objem 780 litrů nás nadchl. Údaj platí pro pětimístnou verzi, třetí řada sedaček dost logicky něco ubere, rodinným potřebám ale bohatě postačí.
Testovali jsme verzi GT, pro níž Peugeot vyčlenil silnější verzi dieselu 2.0 BlueHDi. Dosud se pojil s jemným planetovým šestistupňovým automatem, nově to je ještě lepší osmistupňový automat EAT8. Spolu jsou zdrojem svižné jízdy bez ohledu na momentální zatížení. Odpich z místa potěší, ještě víc jsme se nechali unést pocitem luxusně střiženého kočáru a v zatáčkách se hezky dynamicky povozili, nejlépe se však dvoulitr cítil na dálnici. Rozený dálkař. Otáčky se ustálí na dvou tisících a nevíte, že jedete. Od motoru ticho, od podvozku ticho, aerodynamika příkladná. Akustický komfort patří bez diskuse k nejsilnějším dojmům z nového peugeotu. Vzhledem k velikosti auta a hmotnosti 1605 kg nepřekvapí, že spotřeba hodně kolísá podle stylu jízdy. Šumavské silnice jsme výletním tempem brázdili za šest, dálnicí svištěli za sedm a ostřeji se svezli za devět litrů.
NAŠE hodnocení
+
Výrazný design
Prostorná kabina
Variabilita interiéru
Velký kufr
Nová automatická převodovka s 8 stupni
-
Absence pohonu všech kol
10 čísel o Peugeotu 5008
Délka 4641 mm
Šířka 1844 mm
Výška 1640 mm
Rozvor 2840 mm
Objem kufru 780/1940 l
Výkon 133 kW
Nejvyšší rychlost 211 km/h
Slibovaná spotřeba 4,8 l/100 km
Cena modelu od 590 000 Kč
Testované auto 955 000 Kč