Kdo začal uvažovat o koupi v tuzemsku nejočekávanější letošní automobilové novinky až teď, bude mít letos nejspíše smůlu. Počet roomsterů, které se v tomto roce vyrobí, je totiž až na pár desítek vyprodán. Jak se Blesk přesvědčil při několikadenní testovací jízdě, lidé se na další typ škodovky těší právem. "Jak to jen v té Škodovce udělali, že je uvnitř tolik místa?" To byla během testů asi nejčastěji vyslovená i nevyslovená otázka. Je skutečně k nevíře, že i když si řidič (oba testovací jezdci měří bez pár centimetrů sto devadesát) sedne za volantem skutečně pohodlně, ještě za ním zbude tolik místa, že se tam druhý člen posádky usídlí, aniž by se musel jakkoli uskrovňovat. Pokud si navíc posune zadní sedadlo až do zadní pozice, bude mít tolik místa jako ve velkých manažerských limuzínách. Přitom objem prostoru pro zavazadla bude stále ještě více než dostatečný. Cestovat vzadu je i hodně zábavné. Díky tomu, že zadní cestující sedí poněkud výše než přední, a díky mimořádně velkým oknům v bočních i pátých dveřích se jim naskytne opravdu pozoruhodný výhled na dění mimo vůz. Kouzla se sedačkami vzadu je další věc, která nadchne. Různé systémy vyjímatelných, posouvatelných a sklopných sedadel již nějakou dobu nabízí řada konkurentů, dokonce někdy i s jednodušší manipulací. Roomster dokáže všechno co konkurence a navíc jeho unikátem je schopnost během chvíle vyjmout prostřední menší sedadlo. Tím vznikne opravdu komfortní čtyřmístný vůz se značnou rezervou prostoru pro hlavu, ramena i kolena i těch největších cestujících. Snad jen lidé s poněkud širším pozadím by si mohli trochu stěžovat na užší sedák. Také zejména ženy při vytváření většího nákladního prostoru při vyjímání sedadel napadne, že zvláště ta krajní by mohla být lehčí. České patrioty potěší, kolik dalších originálních nápadů, a přitom velmi jednoduchých až prostých, je v interiéru. Například ohrádka v kufru a možnost snížit zadní plato tak, aby vznikl jakýsi stolek. Blesk testoval roomstera v téměř maximální výbavě s novým benzínovým motorem 1,4 o výkonu 63 kW. Ten, přestože má o zhruba deset koní více než dosavadní čtrnáctistovka montovaná například do fabií, nepůsobil úplně nejživějším dojmem. Možná to však bylo způsobeno tím, že měl dosud jen velmi málo najeto. Jinak je jízda s roomsterem velmi příjemná. Přestože je to přece jen vyšší auto, v zatáčkách se naklání velmi umírněně a také aerodynamický hluk ani při dálničních rychlostech dovnitř neproniká. Náležitě utlumen je i zvuk motoru. Zdálo se nám rovněž, že ve Škodovce směrem k lepšímu zapracovali i na občas kritizovaných brzdách. Řazení naopak zůstává tradičně hladké.


Škoda Roomster 1,4 16 V Maximální rychlost: 171 km/hod. Spotřeba: 6,8 l/100 km Zavazadlový prostor: 450 l Cena: od 369 900 Kč