Během pár dní nám Toyota C-HR přirostla k srdci. Zazlíváme jí sice nějaké praktické prohřešky, jako horší nastupování dozadu, hledání kliky dveří nebo průměrný kufr, ale získala si nás originalitou. Základem je atraktivní design karoserie a příjemná atmosféra uvnitř vozu, doplněná zajímavými stylistickými prvky. Navíc se nám zamlouvají její výborná sedadla, příjemné jízdní vlastnosti, úsporný provoz ve městě i bohatá výbava.
Toyota C-HR se nabízí ve dvou motorizacích. První je přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.2 Turbo s výkonem 85 kW, druhou hybridní pohonná jednotka, která svým způsobem nahrazuje vznětové agregáty. K futuristickému designu se více hodí. Jedná se o nejmodernější systém japonské značky používaný v aktuálním priusu a složený je ze zážehové osmnáctistovky s výkonem 72 kW a elektromotoru disponujícího 53 kW. Jízda se nijak neliší od ostatních hybridů Toyoty. Rozjíždí se plynule na elektřinu a následné připojení spalovacího motoru je neznatelné. Plynulá jízda vás odmění tichým chodem.
Za řídicím pultem
Výlet do jiných dimenzí, to není C-HR zvenku, ale i zevnitř. Tvary výrazně oživuje modrá lišta linoucí se přes palubní desku od jedněch dveří ke druhým – tyto stylové dekory, prémiové podsvícení nebo barevně sladěné potahy sedadel, kůží potažené vrchní části palubní desky a loketní opěrky dostanete od výbavy Dynamic. Stylistický bonbonek představují ornamenty v přední části stropního obložení nebo plasticky ztvárněné výplně dveří. Také se nám líbí minimum tlačítek a velká obrazovka multimediálního systému – v našem případě i s navigací - usazená co nejvíce nahoře. Toto řešení přibližuje obrazovku blízko zornému poli řidiče. Divoké tvary karoserie a splývavá zadní stěna se projevily na velikosti zavazadelníku. Naštěstí baterie jsou ukryté pod zadním sedadlem a vůbec nezasahují do kufru, jehož objem je 377 litrů.
hodnocení
+
Neotřelý design
Styl interiéru
Výborná sedadla
Skvělá spotřeba ve městě
-
Nastupování dozadu
základní údaje
MOTOR
Zdvihový objem 1798 cm3. Výkon 90 kW při 5200 ot./min, točivý moment 142 N.m při 3600 ot./min. Pohon předních kol. Převodovka E-CVT. Nejvyšší rychlost 170 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 11 s. Spotřeba paliva podle výrobce 3,9 l/100 km.
ROZMĚRY
Délka x šířka x výška: 4360 x 1795 x 1555 mm
Rozvor náprav: 2640 mm
Objem kufru: 377 l
CENY
Nejlevnější Toyota HR-V 1.2 489 900 Kč
Testovaný hybrid 1.8 E-CVT 629 900 Kč