Vozy Volvo se vždy tak trochu odlišovaly od běžné automobilové konfekce. Proto nestárnou tak rychle, jako někteří jejich konkurenti. Model V 70 se již pár let prodává, přesto, jak jsme se přesvědčili v redakčním testu, má stále co nabídnout. Některé příjemné detaily v jeho výbavě, které velice zpříjemňují pobyt v malém prostoru během dlouhých cest byste dodnes v jiných autech hledali marně. V 70 je klasické kombi, které je konstruováno tak, aby vyhovělo požadavkům aktivně žijící rodiny s dětmi. Počítá se s tím, že zavazadlový prostor bude hojně a často využíván. Je proto nejen velký, ale i skvěle přístupný skrze obrovské zadní dveře. Navíc nakládání těžkých a objemných předmětů neztěžuje žádná zvýšená hrana. V rizikových oblastech oceníte to, že pod podlahou zavazadelníku jsou menší boxy, do nichž lze skrýt předměty, které by mohly lákat zloděje. Příjemné je mytí vozu v myčce. Nemusíte vystupovat a sklánět zrcátka a anténu. Zrcátka se sklopí samočinně pomocí tlačítka uvnitř a anténa z auta vůbec netrčí - je integrována v zadním bočním okénku. Potěšily nás i další detaily. Například kapsy na drobnosti na přední straně sedáku, výborně vyřešená středová opěrka, která obsahuje i držáky nápojů pro cestující vzadu, česky komunikující palubní počítač a klíček, který má i tlačítko pro alarm a osvětlení interiéru při nočním nasedání. Pro redakční test jsme měli k dispozici druhý stupeň výbavy a s nejslabším benzínovým motorem. Ten měl s autem, které měří přes 470 centimetrů a prázdné váží přes půldruhé tuny, docela dost práce. Hluk motoru do kabiny neproniká. Podvozek je příjemně naladěn pro spíše klidnou rodinnou jízdu. S řízením a řazením nemá řidič vůbec žádné problémy. Jen nám připadalo, že »kosmický« tvar řadící páky se do decentního volva příliš nehodí.
Volvo V 70 2,4 Momentum Max. rychlost: 205 km/hod Spotřeba: 9,0 l/100 km Zavazadlový prostor: 485 l Cena: 1 069 900 Kč