Malý sedan. Ještě před pár lety jich bylo velice poskrovnu. Teď mají zájemci o ně velice slušný výběr. Letos na jaře nabídku rozšířil Chevrolet Aveo. Jeho cena a praktičnost vybízejí ke koupi. Zájem veřejnosti možná poněkud zbrzdily zprávy o nepříliš dobrém výsledku tohoto auta v nárazových testech Euro NCAP. Mluvčí chevroletu ovšem tvrdí, že automobilka v této oblasti mnohé vylepšila a brzy bude mít k dispozici výsledky nových testů. Auto zvenčí vypadá elegantně, linie nasvědčují tomu, že sportovní ambice si auto nedělá, naopak má jít o spolehlivého a přitom důstojného rodinného společníka. Doslova šok čeká cestující vpředu po nasednutí. Tak kvalitní až luxusně působící přístrojovou desku nenajdete často ani v autech, která jsou o stovky tisíc dražší. Také sedadla jsou na pohled i na "posez" pěkná a pohodlná. Menší zklamání se ovšem dostaví po nastartování a řazení prvních rychlostí. Řazení je totiž opravdu slabinou. Jednotlivým stupňům se občas jaksi nechce na své místo. Řidiči vadí i dvě tlačítka pro spouštění houkačky namísto dnes obvyklé celé plochy středu volantu. Tlačítko k otevírání víka kufru je umístěno netradičně na dveřích. Pokud je v autě řidič, není to problém. Pokud si ale člověk řídí sám a přichází k autu s rukama plnýma nákupu či tašek, musí je nejprve postavit na zem, pak otevřít dveře u volantu, zmáčknout tlačítko, zvednout víko kufru a teprve pak uložit náklad. Při jízdě se auto k řidiči chová vstřícně. Podvozek je naladěn pro spíše komfortnější a klidnou jízdu. Slabší motor (v testovaném voze byl benzinový s objemem válců 1,2 litru) se musí hodně vytáčet, aby umožnil předjíždění.
Chevrolet Aveo 1,2 8V Max. rychlost: 157 km/hod. Spotřeba: 6,4 l/100 km Zavazadlový prostor: 400 l Cena: od 249 000 Kč