Bude Toyota s další generací svého sporťáku konzervativní, nebo odvážná? A dočkáme se ho vůbec u nás? Přestože Toyota MR-2 se ve světě těší obrovské oblibě, u nás patří spíše mezi ty méně známé sporťáky. Jedním z důvodů je pochopitelně fakt, že současná generace se k nám ani nedováží. I u nás se ale najde dost majitelů toho ještě předchozího typu, kteří na něj nedají dopustit. Není se čemu divit - skvěle vyvážený sporťák s motorem uprostřed se chová jako malý supersport, motor za zády vám návykově duní a řízení komunikuje lépe, než herci v mexické telenovele. Sám jsem měl jednou tu čest a zařadil jsem jí k nezapomenutelným motoristickým zážitkům. Současná generace MR-2 už pomalu stárne, takže je logické se domnívat, že Toyota brzo přijde s něčím novým. Je sice možné, že se vydá cestou následníka současného, trochu "holčičího" kabrioletu, ale pokud mají v Japonsku včech pět pohromadě, budou se snažit navázat na předchozí "kapesní" supersport. Téhož názoru je i autor našich exkluzivních počítačových náčrtků. Příď nezapře podobnost se současným designovým jazykem značky, jehož stopy nese například nový Yaris, z celkové siluety přímo křičí japonsky komiksová svalnatost – a to myslím v tom nejlepším slova smyslu. Když si k tomu přidáte téměř legendární spolehlivost téhle značky, vychází vám jeden z nejrozumnějších a zároveň nejlákavějších sporťáků, jaké byste si mohli koupit. Když se na obrázek podíváte pečlivě, dojde vám další zásadní fakt: není důvod, aby se na trendu skládacích plechových střech nesvezla i Toyota - navíc, když máte motor uprostřed, neubírá složená střecha místo v kufru. Navíc by se vzhledem ke koncepci mohlo podařit udržet dobré rozložení hmotnosti při složené i rozložené střeše. Doufejme, že i motor bude mít dostatek síly, aby ty kilogramy navíc bez potíží uvezl. Teď už jenom zbývá, aby Toyota opravdu něco podobného stvořila a aby se české zastoupení vzmužilo a odhodlalo se dovézt sporťák i k nám.