Ať se na planetě děje cokoli, golf zůstává golfem. Jeho nevzrušeně konzervativní kukuč patří k největším jistotám automobilového světa. Svědčí o tom kuriózní okolnost, že si v roce 2017 prohlížíme vůbec první facelift za celou třiačtyřicetiletou historii golfu. Žádná z předcházejících šesti generací na takové povrchní parádičky nehrála.

Světlomety protažené dál do boků a nově tvarovaný nárazník podporují pocitovou šířku vozu, vodorovně orientovaná je i optika zadních, plně diodových světel. Toť vše.

Bez mechanických tlačítek

V autě nás ihned zaujme digitální přístrojový štít známý z passatu a tiguanu, který kromě rychlosti a otáčkoměru umí zobrazit i mapu navigace. Dostupný je k  informačnímu systému Discover Pro, jehož obrazovka dorůstá devíti palců a nabídne satelitní mapy. Jak je u podobných systémů zvykem, vše se ovládá pouze dotykově, mechanická tlačítka a točítka jsou pryč. Sami bychom možná před frajerskou leteckou mapou dali přednost nižší verzi Discover Media, jejíž barevný displej se také rozrostl, dostal jemnější rozlišení a zároveň nechává po stranách místo starým dobrým knoflíkům. 

Je libo stěhovák?

O třicet tisíc výš, tedy na 441 900 Kč startuje i omlazené kombi Golf Variant. Hodně mu sluší vodorovně členěné zadní diodové lampy a moc se hodí přes 600 litrů v zavazadelníku. Na víkendové stěhování rodinný ideál!

Změny pod kapotou 

*
Dieselové dvoulitry – tedy 110 kW pro standardní golf i 135 kW pro GTD – dostávají nové sedmistupňové DSG. Potěší hladším rozjížděním i snížením hladiny hluku, jelikož motor častěji udrží v nižších otáčkách.

*
Tichem na palubě nás ale úplně dostala nová benzinová patnáctistovka. Kde dosavadní 1.4 TSI pod plynem chraplavě dunělo a vibrovalo v podlaze, novinka jen tiše přede, při ustálené rychlosti mezi 80 a 100 km/h není slyšet prakticky vůbec. Na motoru je nové téměř všechno včetně rychleji reagujícího turbodmychadla a výkonnějšího vodního mezichladiče.

*
Ještě zajímavější bude podladěná verze BlueMotion s 96 kW, Millerovým cyklem, proměnnou geometrií turbodmychadla a vypínáním motoru za jízdy. Tu ale výrobce teprve ladí a uvede ji až za několik měsíců.

hodnocení

Design neztrácí harmonii ani výraz

Kultivovanost motoru 1.5 TSI

Hladší rozjezdy dieselů
s automatem DSG7

Dostupné moderní komunikační
technologie

Nízko umístěná obrazovka

základní údaje

MOTOR

Zdvihový objem 1498 cm3. Výkon 110 kW při 5000 ot./min., točivý moment 250 N.m při 1500 ot./min. Pohon předních kol. Mechanická šestistupňová převodovka. Nejvyšší rychlost 216 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 8,3 s. Spotřeba paliva podle výrobce 5,0 l/100 km.

ROZMĚRY

Délka x šířka x výška:     4258 x 1799 x 1492 mm

Rozvor náprav:  2620 mm

Objem kufru:      380 l

CENY

Nejlevnější Golf 1.0 TSI  411 900 Kč

Testovaný Golf 1.5 TSI    571 900 Kč

 

Fotogalerie
4 fotografie