Máte početnou rodinu a jezdíte rádi na výlety? V tom případě je rodius, auto vyrobené u nás dosud málo známou korejskou automobilkou SsangYong, jednou z možných voleb. I díky trošku neobvyklému designu s ním budete budit pozornost. Sedmimístných aut není nyní zase na trhu až tak málo. Jenže ne všechny mají délku přes pět metrů, výšku přes sto osmdesát centimetrů, hmotnost přes dvě tuny, ale hlavně - pohon všech čtyř kol. Díky tomu si klidně můžete naplánovat výlet do hor i v den sněhové kalamity. Kdybyste snad náhodou přesto zapadli, z problémů vás může dostat přiřaditelná redukce převodovky. Sedadla mají v interiéru méně obvyklé uspořádání 2-3 2. První čtyři cestující mají k dispozici samostatná křesla, ta v druhé řadě jsou navíc otočná o sto osmdesát stupňů. Místa pro nohy je, i díky posuvné lavici ve třetí řadě, dost. Cestující při delších výletech ocení množství odkládacích prostorů. V tomto je rodius takřka nepřekonatelný. Například ve středovém prostoru jsou schránky dokonce ve dvou patrech a obě jsou objemné. Před spolujezdcem vpředu je také vysouvací šuplík. Na rozdíl od mnoha jiných aut není problém ani s odkládacími prostory pro lahve s pitím. Lidé ve druhé řadě si díky sklopným stolečkům mohou dopřát i malý piknik. K pohodlí slouží i nezávislý rozvod klimatizace pro druhou a třetí řadu. Přívod teplého či studeného vzduchu si mohou i zadní cestující regulovat sami. Na druhou stanu auto má několik neobvyklostí. Například ruční brzda se aktivuje pedálem a odbrzďuje madlem; vlevo pod volantem je také ovládání stěrače zadního okna. Také centrální umístění hlavních ukazatelů nemusí každému vyhovovat. Díky silnému turbomotoru má tento obr i docela solidní akcelerační schopnosti a ani na dálnici nebudete s rodiusem brzdou provozu. Automatická převodovka není v tomto autě tím, co by vás muselo nějak znervózňovat. Navíc máte i možnost manuální volby převodů. Koleje od kamiónů auto však poněkud znejistí a také brzdy mají s množstvím ocele kolem sebe docela dost práce.


