Z konce Evropy, konkrétně jejího nejzápadnějšího bodu nazvaného Capo de Roca, se po novinářské prezentaci vydala za zákazníky nová Toyota RAV. Nejprodávanější sportovně-užitkový vůz v Evropě (mimochodem zkratka RAV 4 znamená ve volném překladu vůz pro aktivní odpočinek s pohonem čtyř kol) je letos kompletně předělaný. Jak už je zvykem, auto ve srovnání s minulou generací povyrostlo. Zvětšení je citelné, na délku téměř o patnáct centimetrů a na šířku o osm. Rozvor je delší je sedm centimetrů a vnitřek kabiny měří na délku 182 centimetrů, což je o osm a půl více než u dosavadní ůravky". Profitovat z toho má posádka, která tak má uvnitř podstatně více místa než v minulé generaci tohoto vozu, a téměř o polovinu více prostoru je pro pro zavazadla. Objem kufru se nyní blíže 600 litrům. Toyota novou RAV 4 vybavila i řadou unikátních technických řešení. Například integrovaný systém aktivního pohonu pomocí snímačů rychlosti otáčení kol, míry vybočení vozu, natočení volantu a dalších údajů usnadňuje mimo jiné řidiči i korigovat smyk. Pokud se nová RAV 4 dostává do přetáčivého smyku, systém upraví výkon motoru, různým způsobem zabrzdí každé z kol, přenese točivý moment na přední kola a navíc začne působit asistent podpory momentu řízení. Ten v duchu filozofie "chytrému napověz, hloupého trkni" pomůže řidiči v danou chvíli ke správnému natočení volantu tím, že ve správném směru lze točit lehčeji než na nesprávnou. Nová "ravky" má být také bezpečnější. K dispozici je pro posádku devět airbagů, mimo jiné i kolenní airbag řidiče. RAV 4 se bude dodávat se třemi motory -benzinovým dvoulitrem o výkonu 152 koní a dvěma diesely 2,2 litru s výkony 136 a 177 koní. Jak jsme si ověřili při krátkých seznamovacích jízdách po portugalském pobřeží Atlantiku, auto má velké předpoklady navázat na úspěch svého předchůdce. Evropským zákazníkům nicméně bude poněkud vadit otevírání zadních dveří směrem k chodníku.
Toyota RAV 4: Start z konce Evropy
Zpět
na
Nová generace Toyoty RAV 4 umí dokonce i napovídat při řízení ve smyku a je také větší