Mnozí říkají, že nový Volkswagen Jetta je zase jen další golf s kufrem. Lidé z Volkswagenu se tomu ale kategoricky brání. Podle nich je jetta naprosto svébytný model a také je určen jiným zákazníkům - těm, kteří vyžadují vyšší základní výbavu a k tomu výkonnější motory. Na druhou stranu, kdo myšlenku o tak trochu jiném golfu nechce opustit, nechť. Vždyť kvality golfu jsou všeobecně známé. Jak ukázal redakční test, jetta je navýsost praktický automobil. Výborně se ovládá, řízení a řazení jsou přesné. Doslova nás nadchlo, jak je řidič obklopen praktickými úložnými prostory. Počínaje schránkou ve dveřích, do které se vejde i velká láhev, přes úložný prostor pod sedačkou, malou schránku vlevo od volantu, uzavíratelnou přihrádku s otvírákem ve středové konzole, až po prostor v široké loketní opěrce. Mimochodem, tu je možno nastavovat jak výškově, tak i podélně! Sympatické je, že palubní počítač s vámi dokáže komunikovat v češtině. Například, pokud vyjedete s nezapnutým bezpečnostním pásem, objeví se nejprve na displeji decetní výzva a teprve po pár desítkách sekund se ozve i z jiných aut známý protivný zvukový signál. Exteriér auta je důstojný i sportovní zároveň. Nádech luxusu mu dodává například chrom kolem chladiče a diodová zadní světla. Naopak v kontrastu s tím je poměrně lacině působící volant. Kožený se dodává teprve s nejvyšší výbavou. Dokonce ani v ní pak není zahrnutý parkovací asistent, což je vzhledem k vysokým kufrem hodně omezenému výhledu vzad při parkování do řady docela problém. Když už je řeč o zavazadelníku - objem je jen o málo horší než u sesterské octavie, ovšem příliš velké krabice vzhledem k menšímu přístupovému otvoru do něho nenaložíte. Naopak lyže, díky otvoru v zadním sedadle, na hory odvezete snadno.