Fabia. Na našich silnicích naprosto nevýrazné tuctové auto. Občas ale nějaká taková fabia snadno ujede i zdánlivě mnohem většímu a výkonnějšímu autu. Při bližším pohledu se zjistí, že taková fabia se od těch běžných služebních či rodinných aut poněkud liší. Má nějaký větší výfuk, na zádi i na chladiči písmena VRS a přední nárazník je větší a agresívnější. Pod kapotou není benzínový motor, jak je u sportovních verzí automobilek zvykem, ale dieselový agregát. Je přeplňovaný a má výkon 96 kilowattů. Jak jsme si ověřili, dokáže tohle autíčko (k dispozici je pouze krátká verze fabie, což je možná trochu škoda), velice slušně rozhýbat. Jelikož odpružení je nastaveno sportovněji než u civilních verzí, podvozek je snížen, na autě jsou sériově namontovány šestnáctipalcové, 205 milimetrů široké pneumatiky, a kotoučové brzdy jsou na všech čtyřech, po klikatých silničkách je opravdu radost s ním jezdit. Předjíždění také není žádný problém, ať už máte zařazený jakýkoli převodový stupeň (je jich šest). Na sešlápnutí plynového pedálu auto poslušně reaguje. Toho, že sedíte ve sportovním autě, si všimnete i v interiéru, byť odlišností od běžné fabie není zas až tolik. Předně jde o sportovní šedo-černé sedačky, kovové pedály s gumovými protiskluzovými ploškami, následují pozměněné "budíky" a výčet je prakticky ukončen tříramenným volantem. Pro hravého řidiče, který nechce zaplatit za auto víc než půl miliónu a ani pro pohonné hmoty nechce jezdit zbytečně často, jde v případě Fabie RS o jednu z nejlepších voleb. Jedině o sportovní zvuk motoru je člověk ochuzen.
Rychlá "tuctovka"
Zpět
na
Na českých silnicích se stala Fabia naprosto nevýrazným tuctovým autem. Občas ale taková fabia snadno ujede i zdánlivě mnohem výkonnějšímu autu