Vážně se tvařící čelní maska, klasická boční silueta, nejlépe tmavá barva karosérie a naopak světlý interiér. Prostě důstojnost sama. To je převládající pocit z redačkního testu nového sedanu Ford Focus. Člověk, který si ho koupí, si určitě neudělá ostudu, i když s tímto necelých čtyři a půl metru dlouhým autem přijede na důležitou pracovní schůzku. Nový focus je už i na českém trhu k dostání jako tří- či pětidveřový hatchback, kombi či velkoprostorový C-Max. Teď k nim přibyl i sedan. Na českém trhu je k dostání ve dvou výbavách se čtyřmi motory. Vždy po dvou benzínových a dvou dieselových. Focusy jsou proslavené skvělými jízdními vlastnostmi a ani tento sedan, jak jsme si ověřili, tuto pověst nehodlá nikterak zpochybňovat. Řízení je přesné a dá se s ním doslova pohrávat, brzdy by však mohly mít poněkud ostřejší nástup a také řadicí páka lehounce zadrhávala ve svých drahách. Pokud budete sedan využívat jako rodinné auto, budete se muset naučit žít s poněkud menším počtem odkládacích prostorů. Pokud už v autě jsou, jako například v předních dveřích či na okrajích zadních sedadel, jsou obvykle malé či mělké. Objem kufru přes pět set litrů je určitě dostatečný, vadou na kráse je ovšem poměrně malý nakládací prostor a také zvednuté víko zavazadelníku větším lidem při manipulaci v tomto prostoru překáží. Ani v nejvyšší prodávané výbavě není v ceně zahrnut parkovací asistent, což je vzhledem k vysoké zádi, a tudíž nepříliš dobrému výhledu vzad, určitě škoda. Na druhé straně ke komfortu jízdy zcela jistě přispějí natáčecí světlomety, dešťový senzor a automatické zapínání světel. Potěší i drobnosti, jako je osvětlení nástupního prostoru díky světlům v zrcátku či žárovce v prostoru nad pedály. Pokud nejste příznivcem fordu a budete si chtít pořídit klasický tříprostorový vůz v této velikostní třídě, můžete sáhnout například sedanu Renault, Mégane či zcela nově po Volkswagenu Jetta.




