Stále platí za symbol avangardní techniky: Citroen DS, Fantomasův vůz... Letos v říjnu slaví tahle Bohyně 50. narozeniny. Dodnes přitom poutá pozornost všech motoristů. Ono to tak bylo už od prvního dne, kdy ho automobilka Citroen 6. října 1955 představila na autosalónu v Paříži. Vůz dlouhý 4,81 m a s maximální rychlostí 140 km/h vypadal jak ze sci-fi filmu. Ještě ten den bylo přijato 12 tisíc objednávek, do konce týdne pak rovných 80 tisíc. Během dalších dvaceti let pak bylo vyrobeno na 1,5 miliónu exemplářů. Populární DS se vyráběla v mnoha verzích, mj. jako hasičské vozy či vozy záchranné služby, jezdil s ním i francouzský prezident Charles de Gaulle. A také jako kabriolety. Obsazován byl do mnoha filmů, nejvíce ho pak proslavila série o Fantomasovi. Odborníci upozorňují na vyvinutou techniku, do té doby v osobních vozech nepoznanou. Citroeny DS byly jako první sériově vyráběné vozy vybavovány posilovačem řízení či brzd, novinkou bylo také hydraulické pérování, které umožňovalo měnit výšku podvozku.
Fantomas slaví

(autor: )
Fantomasův vůz, neboli Citroen DS, letos v říjnu oslaví 50. narozeniny. Přesto však stále platí za symbol avangardní techniky a poutá pozornost všech motoristů.