Stále větší oblibu při výběru aut získávají zánovní vozy, které dovolují majitelkám dopřát si lepší výbavu vozu, než kdyby si pořídily nové, a navíc tyto vozy mívají již více bezpečnostních parametrů, což je pro většinu žen kritériem výběru číslo jedna. „Nový vůz ztrácí 30 až 40 % hodnoty již poté, co opustí továrnu. Toho si jsou zákazníci stále více vědomi. Zajímavé je porovnání prodejů vozů s muži, kdy si loni téměř 21 % žen pořídilo zánovní vůz, tedy do 30 000 najetých kilometrů a 3 let stáří, naopak u mužů takto učinilo pouze necelých 9 %,“ uvedla generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová.

Mezi nejprodávanější vozy u žen patří jednoznačně hatchback, combi a v neposlední řadě SUV. „Naše zákaznice u nás hledají různé typy vozů. Například herečka Veronika Žilková si u nás v AAA AUTO vybrala hned dva – zánovní 7místný vůz Opel Zafira pro celou rodinu a starší Ford Transit Connect na převoz minikoně pro dceru,“ doplnila Topolová.

U značek vozů vévodí u žen s přehledem Škoda s 25,66 % prodaných vozů za rok 2014. Na dalších příčkách jsou s 8,22 % Volkswagen, 7,86 % Peugeot, 7,41 % Ford a 7,11 % Renault. „Letos naše statistiky naznačují pozvolnou změnu trendu u žen, které projevují větší zájem i o značky Hyundai a Kia, než tomu bylo v předešlých letech. Muži se naopak drží stále stejných značek,“ dodala Karolína Topolová.

Pokud jde o barvy, nejsou ženy až tak rozmarné, jak by si většina z nás mohla myslet. Obliba barev se již posledních pár let příliš nemění, a tak dominuje praktická šedostříbrná, kterou následuje neutrální modrá barva, a teprve poté červená, černá a bílá. V porovnání s muži je sice červená a bílá u žen oblíbenější, ale jde jen o přibližně 2% rozdíl vůči ostatním barvám.