Jsou auta, která se okamžitě stanou legendami. Přesně to se stalo americkému terénnímu vozu Jeep. Jednoduchý a velmi spolehlivý vůz dovezl Američany k vítězství ve druhé světové válce a už asi navždy se stal synonymem pro terénní vozy. Žádné SUV a podobné zkratky. Prostě, koupil jsem si džípa. A jak vypadá ten pravý jeep dnes? Jedním slovem: perfektně. Na trh se právě dostává nová, už třetí generace Jeepu Grand Cherokee a Blesk už okusil, co všechno nabízí. Pryč je vojenská střízlivost. Jepp je moderní auto jako hrom, dlouhé skoro pět metrů. Proti předchozí generaci ještě povyrostl. O 14 cm do délky, o centimetr do šířky a rozvor se zvětšil o 9 cm. Také rozchod kol je mohutnější o 6,5 cm. Celkový vzhled vozu je mnohem sportovnější, při zachování velmi vysokého vnitřního komfortu. Měli jsme možnost jet krátce po sobě novým Jeepem Grand Cherokee a také předchozí generací a až v té chvíli jsme si uvědomili, o kolik je jízda v poslední verzi jednodušší, příjemnější a klidnější. Přispívá k tomu hlavně zbrusu nová přední náprava i inovovaná tuhá zadní náprava. Poprvé se v Jeepu Grand Cherokee objevil i elektronický stabilizační systém, který řidiči pomáhá udržovat směr i v tom nejtěžším terénu. Zájemci si mohou vybrat ze dvou druhů pohonů všech kol a tří motorů. Zbrusu nový je naftový agregát od Mercedesu 3.0 CRD (šestiválec se systémem common-rail). Vůbec poprvé se v jeepu objevuje benzínový osmiválec 5,7 HEMI. Tento motor je vybaven systémem, který při jízdě vyrovnanou rychlostí umožňuje vypnout polovinu válců a tím spoří až 20 % paliva. Na silnici se Jeep Grand Cherokee chová jako normální luxusní auto. Vyslovenou radostí je pohybovat se s ním v terénu. Všechny překážky zdolává s královskou nonšalancí. A teď k jediné smutné stránce. Za dokonalost se vždy platí, a tak Jeep Grand Cherokee není autem pro každého. Nejlevnější verze s dieselovým motorem 3.0 stojí 1 340 000 korun, budete-li chtít osmiválec 5.7, tak budete muset ještě zhruba 350 000 Kč přidat.


Jeep Grand Cherokee Limited 5.7 HEMI V8 * Rozměry: 4750x1870x1740 mm, rozvor 2780 mm, zavazadelník 978 l. * Motor: zážehový osmiválec o objemu 5654 ccm. * Max. výkon: 240 kW při 5000 ot/min. * Max. točivý moment: 500 Nm při 4000 ot/min. * Max. rychlost: 208 km/h. * Spotřeba: město 21,3, mimo město 12, mix 15,4 l na 100 km. * Cena s DPH: 1 745 000 Kč.