Facelift modelu ix35 proběhl zcela v duchu diktátu aktuálních trendů. Tedy pás LED diod do předních světlometů, stejnou osvětlovací technikou vybavil Hyundai samozřejmě i zadní svítilny.
Na boční části karoserie ix35 je nově méně nelakovaných ploch, stejný postup se uplatnil i na masce chladiče, kterou nyní Hyundai dodává v barvě karoserie.
Interiér? Vlastně vše, jak bylo. Opravdu hloubavý zákazník ukáže snad jen na nové tlačítko s logem volantu, jehož prostřednictvím se mění tuhost posilovače řízení. I u Hyundaie vyrobili přístrojovou desku svědomitě a fortelně. Z pohledu funkčnosti ani rozvržení ovladačů žádných stížností nemáme.
Až na problém s hlavou je uvnitř ix35 místa dost, zejména v oblasti loktů bude posádka spokojená. Tady širší karoserie SUV přináší opravdu hmatatelný a také měřitelný bonus.
Dvoulitrový diesel na auto bohatě stačí, přitom potěší spotřebou: průměr 6,9 litru považujeme za výborné číslo. Zvlášť ve spojení s automatem. Charakter šestistupňového ústrojí nám v některých ohledech lehce připomínal variátor. Převodovka nechávala občas otáčky zbytečně viset, pak následovalo mírné zhoupnutí a teprve potom jsme se dočkali přeřazení. Takový lehce staromilský, rozvláčnější komfortní automat.

A jaký automat, takové auto. Hyundai je vlastně celý takový rozvláčný, houpavý, zpohodlnělý. Sedí se vysoko, za volantem máte nezvratný pocit, že řídíte velké SUV. Skoro až větší, než ve skutečnosti ix35 je. V nabytém dojmu se utvrzujeme mezi kuželkami, kde se hyundai poctivě naklání. Překvapí ale mile blahosklonně nastavená stabilizace, která nechá pod plynem ix35 dokonce lehce sklouznout.
Modernizace auta také přispěchala s tlačítkem měnícím tuhost posilovače řízení. Střídání režimů může bavit, z praktického hlediska je však přínos této funkce nepodstatný. Ze sportovního režimu maximálně rychleji rozbolí ruce. A v normálním módu je posilovací účinek natolik dostatečný, že komfortního již netřeba.
Radši bez skla nad hlavou
S panoramatickou střechou si sice posádka vozu Hyundai ix35 užije nekonečně úchvatnou podívanou na padající vločky, které pak na interiérem rozehřátém skle nezvratně mění své skupenství. Nesmírně poutavé, nicméně hlavně vzadu nesmí cestující přerůst limitní výšku 180 cm. To se pak musí nejdříve přikrčit, aby mohl do té doby zaklíněnou hlavou uvolnit, a vzhlédnout k obloze. Panoramatická střecha se však nepojí s žádným z příplatkových paketů, vždy je nutno pořídit si ji samostatně. Ušetřených pětadvacet tisíc pak můžete investovat do zimní dovolené.
Hodnocení:
+
Silný motor, dobrá cena, přehledný interiér
-
Méně citlivé řízení

Základní údaje
Délka 4410 mm
Šířka 1820 mm
Výška 1665 mm
Rozvor 2640 mm
Motor 2.0 CRDi/135 kW 4x4 AT
Spotřeba 6,9 l/100 km
Základní cena modelu 399 990 Kč
Testované auto 754 890 Kč