Převeze až sedm lidí, v případě potřeby odstěhuje půlku domácnosti, a navíc skvěle vypadá zvenku i zevnitř! Nejnovější Citroën Grand C4 Picasso se opravdu povedl!
Cestování francouzským velkoprostorovým vozem si nejvíce užije spolujezdec. Ne že by se řidič a ostatní členové posádky cítili nepohodlně, to ani zdaleka! Spolujezdec si však může dopřát nebývalý komfort speciální sedačky, která se skutečně velmi podobá exkluzivnímu letadlovému posezení. Kromě rozměrné a skoro až polštářové opěrky hlavy si totiž může „hodit nohy nahoru“. Stačí zmáčknout tlačítko a vysune se parádní opěrka na nohy. Z obyčejné sedačky se tak rázem stane luxusní křeslo jak v miliónové limuzíně!
To se pak není čemu divit, když takto relaxující maminku nevyvede z míry ani drobotina dovádějící na zadních sedačkách. O dětech mají navíc řidič a spolujezdec díky přídavnému vnitřnímu zrcátku vždy dokonalý přehled. K žádným větším konfliktním situacím by ale docházet nemělo, uvidíte, že se děti na palubě Citroënu Grand C4 Picasso zabaví samy! Hlavně díky sklopným stolečkům v opěradlech předních sedaček (dokonce s osvětlením!) o nich nebudete dlouho vůbec vědět.
Pokud nemáte potomků pět, můžete poslední řadu sedaček schovat do podlahy a pak už jenom přemýšlet, co všechno naskládáte do zavazadlového prostoru. Čeká vás dlouhé rozjímání, do Grand C4 Picassa se totiž vejde nějakých sedm set litrů! Když sklopíte i prostřední řadu sedaček, promění se Citroën ve slušnou dodávku – necelých 1900 litrů budete zaplňovat hodně dlouho!
Nejde jenom o litry, velmi potěší rovněž krásně pravidelný tvar kufru. Využít tak můžete opravdu každý litřík, žádná slepá zákoutí se Grand C4 Picassa netýkají! Hodit se bude také nízká nakládací hrana, tašky s nákupem nemusíte tahat nesmyslně vysoko. Omezovat vás rozhodně nebude ani vstup do zavazadlového prostoru. Páté dveře jsou totiž učiněná vrata, která dovnitř v pohodě pustí klidně naráz pračku i sušičku!
A na místo určení obojí převeze velice rychle. Tedy za předpokladu, že si vyberete mimořádně silný vznětový dvoulitr HDi s výkonem 110 kW. To se pak ze stěhování, resp. cestování, stane vyloženě expresní záležitost. Ovšem bez toho, že by vás trápila spotřeba paliva. V průměru se jistě vejdete do šesti litrů, a to i v případě, že si připlatíte za automatickou převodovku.
Ta se totiž k velmi komfortnímu vozu skvěle hodí, my bychom se klasickým řazením už neobtěžovali. Posunete páčku do polohy označené D a pak už jen šlapete na plyn a brzdu. A užíváte si typické francouzské atmosféry v nejlepším slova smyslu – nonšalantní podvozek, který výborně tlumí nerovnosti, už zmíněné perfektní sedačky nebo celkově velmi příjemný interiér. Ten kombinuje tradičně elegantní detaily s trochou avantgardní moderny. Klasické „budíky“ uvnitř Grand C4 Picassa nenajdete, u Citroënu zredukovali na minimum i tlačítka a nejrůznější ovladače. Prakticky vše se tak ovládá prostřednictvím rozměrného dotykového displeje uprostřed přístrojovky. Chce to chvilku trénovat, nakonec se ale v menu a nabídce palubních funkcí určitě vyznáte.
Praktického a luxusního elegána koupíte už od 419 900 Kč. Tedy za předpokladu, že využijete další slevu 30 000 Kč, kterou dovozce poskytuje jako bonus za váš starý vůz. A pokud nechcete platit „na dřevo“, nabízí importér značkové financování s nulovým navýšením. Alternativou je potom další, tentokrát rovnou čtyřicetitisícová sleva!