Jsou to dva týdny, co mladoboleslavská automobilka Škoda zveřejnila na autosalónu v Paříži detaily, týkající se nové generace vozů Octavia Combi. Od té doby se na prodejce valí stovky dotazů. Ano, český národ po tomhle autu doslova šílí! "Těší nás, že jsme se opět trefili do vkusu zákazníka," říká Roman Meliška z tiskového oddělení Škoda Auto. Co potenciální kupce hlavně zajímá: Kdy bude k dostání? Za kolik? A jak dlouhá bude čekací lhůta? Částečnou odpověď už dala výstava v Paříži. Verze s motorem o objemu 1.6 l MPI (102 k) bude stát 499 900 Kč a podle odcházejícího šéfa Vratislava Kulhánka by se v prodeji měla objevit v prosinci. Je však pravděpodobné, že Škoda využije značného zájmu a novinku do prodeje v několika kusech nasadí už o pár dní dříve. Ceny zbývajících pěti motorových verzí (od 1.4 MPI/75 k do 2.0 FSI/150 k) budou oznámeny v druhé polovině listopadu. Škoda také plánuje, že bude průběžně vyrábět jak novou, tak i starou generaci. "Dokud o ni bude zájem. Minimálně však do konce příštího roku," řekl Kulhánek.
Jak se liší Octavia Combi 1.6 Parametry: Nový model - Starý model * Délka/šířka/výška (mm): 4572/1769/1468 - 4513/1731/1448 * Rozvor (mm): 2578 - 2512 * Kufr (l): 580-1620 - 548-1512 * Max. výkon (kW/ot-1): 75/5600 - 75/5600 * Max. toč. moment (Nm/ot-1): 148/3800 - 148/3800 * Zrychlení 0-100 km/h (s): 12,4 - 11,9 * Max. rychlost (km/h): 188 - 190 * Spotřeba - komb. (l): 7,2 - 7,1 * Cena od (Kč): 499 900 - 475 000
Čím je výjimečná? Proč si koupit novou Škodu Octavii Combi? Čeští patrioti dávno vědí. Ale je tu i další řada důvodů, čím tohle auto zaujme. * ÚLOŽNÝ PROSTOR: Málokterý vůz ve stejné třídě může nabídnout tolik prostoru. Opticky se tak zdát nemusí (zadní sklo je příkřejší než u staré generace), díky zvětšenému rozvoru ale nabízí úctyhodných 580 l v základu, po sklopení zadních sedaček dokonce 1620 l! Nikde se nepotýkáte s nepraktickými výčnělky, u lepší verze je nabízena i spousta uzamykatelných schránek. * ROZMĚRY: Více na délku, více na šířku, více na výšku. Ve všech směrech je dokonalejší než její už tak propracovaný předchůdce. Netrápí vás nedostatek místa na nohy, přibylo i prostoru nad hlavou, a to i na zadních sedadlech. * VÝBAVA: Stejně jako liftback nabízí tři stupně výbavy Classic, Ambiente a Elegance. * MOTORY: I tady je škála stejná jako u základní verze. Fajnšmekři se brzy mohou těšit na dynamickou verzi 2.0 FSI s motorem o maximálním výkonu 150 koní. Naopak nejslabší verze 1.4 půjde do prodeje až později. * BEZPEČNOST: Samozřejmostí jsou čtyři airbagy či ABS v základní výbavě.